| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=7493 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Smellen [ Tor 26. Mar 2009 00:03 ] |
| Innleggets emne: | Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
jeg har et stort problem med min Chevrolet Bauville 1982 mod. Bilen starter med startkabler, og man kan se på dashbordet at batteriet lader når bilen kjører. Når jeg setter bilen i park så forsvinner spenningen i batteriet, og jeg får ikke start på bilen igjen. Hvis noen trenger flere opplysninger for å hjelpe meg, så ta kontakt Er det noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Eller noen som vet om noen som kan fikse det i Stavanger området? (Gjerne noen som vil gjøre det for en rimelig penge Hilsen Thomas så har gått på smellen med bilen! |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Tor 26. Mar 2009 00:19 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
ødelagt batteri som ikke tar lading lengre? beskriv litt nærmere hva som skjer når du prøver å starte... |
|
| Forfatter: | Smellen [ Fre 27. Mar 2009 02:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Hei, Det som skjedde var at i periode startet bilen flott uten noe stress. Etter hvert ble den vanskeligere å starte, men fikk start på den til slutt når vi ga full choke og ga litt gass når jeg vridde om nøkkelen. Etter at bilen i en periode var helt død, (Når jeg vred om nøkkelen kom det ingen lyd i det hele tatt) så begynte det å tikke fra startmotoren, men av en eller annen grunn fikk bilen ikke start. Har snakket med en mekaniker, og ut ifra hva jeg forklarte så skulle det ikke være noe galt med startmotoren, han mente derimot at det var batteriet det var noe galt med. Jeg skiftet batteri hos Viking for ca. 3 mnd. siden, og kan ikke forstå at det skal være ødelagt allerede. Det som er rart oppi alt dette her er at bilen starter når man bruker startkabler, og bilen går helt problemfritt når den først er blitt startet. Indikatoren på dashbordet viser også at batteriet lader helt utmerket. En eletriker målte også spenningen i batteriet både når bilen svev og når den var skrudd av. Det som skjedde var at spenningen var normal når bilen var startet og når den var avslått, derimot var spenningen nesten helt borte når jeg vridde om tenningen. Det samme skjer når jeg setter bilen i park og skrur av motoren, da forsvinner all spenningen i batteriet slik at bilen ikke starter igjen uten starthjelp. Håper dette var en mer detaljert forklaring. Skal til bileletriker med bilen, men de håpet jeg kunne få svar fra noen som kunne noe om Chevrolet slik at de kan få noen punkter å gå etter slik at feilsøkingen blir enklere. Hilsen Thomas |
|
| Forfatter: | pontchief [ Fre 27. Mar 2009 09:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Vil tro at problemet kan være dårlig jording , jeg ville ihvertfall sjekket dette først. |
|
| Forfatter: | dvil [ Fre 27. Mar 2009 09:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Vet du at spenningen på batteriet blir borte, eller er det bare at strømmen ikke kommer dit den skal? Dvs. har du målt spennigen på batteriet mens du forsøker å starte? Det kan være tenningsbryteren. Har du forsøkt å gi startpuls til starteren med egen ledning? Dvs. direkte fra batteriet til den ledningen som går til innslagsreleet (normalt lilla). Evt. har du dårlig kontakt på hovedkablene et sted. Mellom minuspolen og motor, eller plusspolen til starteren. |
|
| Forfatter: | Smellen [ Fre 27. Mar 2009 10:08 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Oki, da skal jeg få noen til å se på det! Du vet ikke tilfeldigvis hvor jeg kan få tak i et koblingskjema til denne bilen? Hilsen Thomas |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 27. Mar 2009 11:18 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
har du sjekket op, at der ikke sitter et extra batteri, unner bilen. om der gjør det, og det er defekt, så suger det til sig strømmen fra det nye batteriet, og bilen er umulig å starte. like greit, å sjekke op det nye batteriet, osse. lad det helt op, og koble polerne fra set på multimeteret, og se om spændingen faller gjør den det, er batteriet defekt. det hænder iblandt, at selv nye batterier, er defekte. ellers kan du koble multimeteret på generatoren, når motoren kjører. da ser du om bilen lader. deretter måler du på batteriet, mens motoren kjører, da ser du hvor mye strøm, der kommer til batteriet deretter stopper du motoren, og måler på batterriet, falder spændingen fort, har du problemer. koble fra polerne, og mål igjen. om spændingen ikke faller, så har du en "strømtyv" i ledningsnettet! og da er det bare å begynne med at koble fra sikringer, og feilsøke. håper at dette hjælper |
|
| Forfatter: | robsol [ Fre 27. Mar 2009 12:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Et godt tips er å sjekke jordingen, var ute for de samme symptomene på en bil en kammerat av meg har. Var jordkabelen til batteriet som var eiret tilkoblingen til batteripolen |
|
| Forfatter: | Smellen [ Søn 05. Apr 2009 22:28 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Hei, igjen då va bilen fiksa, det va flatt batteri og ein dynamo så ikke produserte strøm, og ein startmotor så va gåen! Er det noen der ute som kan hjelpe meg med å få tak i en ny startmotor eller vet hvor jeg kan bestille en? |
|
| Forfatter: | Roar [ Søn 05. Apr 2009 22:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
diesel eller bensin du trenger starter til |
|
| Forfatter: | Smellen [ Søn 05. Apr 2009 22:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Trenger til bensinmotor! |
|
| Forfatter: | Roar [ Søn 05. Apr 2009 22:53 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
En slik en har jeg vel liggende på lager. Bor du i nærheten av meg så kan du bare komme å hente den. |
|
| Forfatter: | Smellen [ Søn 05. Apr 2009 23:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: Nydelig Chevrolet Bauville starter ikke |
Bor vel egentlig på helt feil side av landet, men dekker gledelig porto hvis du ikke er for dyr når det gjelder selve startmotoren! |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|