AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Speedometerwire?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=7308
Side 1 av 1

Forfatter:  Mr.Malibu [ Søn 08. Mar 2009 18:34 ]
Innleggets emne:  Speedometerwire?

Når speedometeret oppfører seg merkelig, dvs enten ligge helt på bunn, helt på topp eller hoppe, er det da mest
sannsynlig at det er wiren som må byttes eller kan det like gjerne være giveren?

Forfatter:  79 ford LTD [ Man 09. Mar 2009 17:42 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

elektrisk speedometer :?:... Wire hører til mekanisk speedometer, mens giver oftest er på elektrisk speedometer

Forfatter:  Mr.Malibu [ Man 09. Mar 2009 18:05 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

79 ford LTD skrev:
elektrisk speedometer :?:... Wire hører til mekanisk speedometer, mens giver oftest er på elektrisk speedometer


Såpass, da lærte jeg det også.. Aner ikke hva jeg har, det er på en 83 flammeugle..

Forfatter:  79 ford LTD [ Tir 10. Mar 2009 00:00 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

Har du mekanisk speedometer går det en wire fra gearkassen og inn på instrumentpanelet, er det elektrisk står det en giver med en eller to ledninger i gearkassen. Har ikke noe peil på hva som er i bilen din, men høres mest ut som elektrisk feil.

Men ta dette med en klype salt da, er ikke så veldig stødig på hvordan giveren din funker, men ut fra erfaring med lignende greier tipper jeg på at den er defekt.

Forfatter:  Mr.Malibu [ Søn 15. Mar 2009 00:11 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

Skal ta en titt på dette i morgen. Regner nesten med at det er, som du sier, elektrisk og da ligger vel feilen i giveren.

Forfatter:  turbodart [ Tor 26. Mar 2009 01:14 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

mekanisk wire kan også gi hoppende eller misvisende nål! somregel når strømpa er gnagd hull på og det har kommet vann og dritt inn.... wiren inni er jo bare ei fjær,å om det går tregt en plass spennes den opp helt til den slipper...da får man litt unormal avlesing av farten,som somregel ikke stemmer med den visuelle oppfatningen av fartsforhold til fører av kjøretøyet på en måte 8)

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 04. Apr 2009 09:08 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

Det var faktisk wire på bilen min, bestilt ny. Er det bare å bytte? Må jeg smøre den?

Forfatter:  Mussepigg [ Lør 04. Apr 2009 11:25 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

Ny skal den være satt inn med olje, men jeg bruker å dryppe litt olje nedi før den monteres.
Tynn olje, slik som brukes på luftverktøy eller geværolje.

Forfatter:  Mr.Malibu [ Lør 04. Apr 2009 16:17 ]
Innleggets emne:  Re: Speedometerwire?

Allrigt! Da er det vel bare riv, røsk og montere ny.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/