| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Lav spenning på coil. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=7209 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | enClave [ Ons 25. Feb 2009 21:12 ] |
| Innleggets emne: | Lav spenning på coil. |
Hadde oppstart av camaroen nå etter lenger tids stillstand. Men plagest med gnist og fikk ikke start, så målte spenninga på coilen. Og der fikk jeg ca. 5 volt. Deretter målte jeg spenninga på + ledninga til coilen mens den ikke var påskrudd. Da fikk jeg 13 volt. Så spenninga datt med 8 volt med det samme jeg la ledninga på terminalen på coilen. Syns dette er rart, noen som har vert bort i noe lignende? Fikk start når jeg tok strøm direkte fra batteriet til coilen, så regner med at coilen skal være i orden. |
|
| Forfatter: | Bippe [ Tor 26. Feb 2009 01:39 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lav spenning på coil. |
Det er på grunn av formotstanden og skall være slik. Det du mangler er er en 12 volt link i startøblikket. Vet ikke akurat ossen det er på din bil, men den pleier å komme i fra starteren, tenningslåsen eller et start rele. Og kobles som regel inn på formotstanden der ledningen til coilen sitter. |
|
| Forfatter: | enClave [ Tor 26. Feb 2009 10:50 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lav spenning på coil. |
Mulig det der, skal sjekke det litt opp. Men det som er rart er at jeg ikke har rørt noe av ledningsnettet på bilen. |
|
| Forfatter: | 59 Coronet [ Tor 26. Feb 2009 12:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lav spenning på coil. |
På din bil så er tror jeg det går en ledning ifra innslaget på starteren, og opp på coilen. Sånn at når du sender spenning (12 V)inn på innslaget,så får coilen samme spenning i start øyeblikket. jeg har sett mange ganger at ledningene i motorrommet blir sprøe inni,og det blir da ett brudd inni strømpa, så prøv å følge ledningen fra start innslaget og opp til coilen. Er du usikker på lednings kvaliteten,legg en ny
|
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|