AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Formotstand på coil
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=7186
Side 1 av 1

Forfatter:  59 Coronet [ Man 23. Feb 2009 22:15 ]
Innleggets emne:  Formotstand på coil

Hei,er det noen der ute som kan fortelle meg om det skal være formotstand på coilen,når man har bygd om til Mallory el. tenning??????
Har en Chevy Picup med 350 som det er dette på,skal det være sånn? #-o #-o

Forfatter:  dvil [ Man 23. Feb 2009 23:49 ]
Innleggets emne:  Re: Formotstand på coil

Ikke det at jeg har så jævlig greie på det, men jeg tror du må være mer spesifikk for å få riktig svar. Hva slags fordeler, tenningsboks og coil?

Forfatter:  chevellen [ Tir 24. Feb 2009 11:17 ]
Innleggets emne:  Re: Formotstand på coil

De fleste coilene skal ha formotstand da de skal ha lavere spenning enn 12V. Så det kommer helt an på coilen du skal bruke. Noen coiler har 2 trinns motstand som gir 12V ved start, og lavere spenning når motoren har startet.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/