AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 23. Feb 2009 13:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Feb 2009 13:14
Innlegg: 7
Hei.
Jeg har en 1995 mod. Astro, der har jeg fått problemer med viften til varmeapperatet. Av og til virker den, av og til ikke. Har gått over de ledningene/koblingene jeg kommer til, uten og demontere for mye, og det ser greit ut.
Er det noen som har vært bortig noe lignende?

PS: Hei igjen, jeg var ute og målte "strømmen" istad, og det er "strømm" der når jeg har satt på viftebryteren.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Feb 2009 16:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Hei,
Min Astro er '89, så jeg kjenner ikke din bil i detalj. Men det er sikkert samme vifta.
Enten har du dårlig kontakt på jordledningen (tror den er synlig i motorrommet), eller så er børstene utslitt.
Prøv å gi viftemotoren et forsiktig kakk med en hammer. Det hender da at børstene får kontakt igjen.

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Feb 2009 22:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
Rsp skrev:
Hei.
Jeg har en 1995 mod. Astro, der har jeg fått problemer med viften til varmeapperatet. Av og til virker den, av og til ikke. Har gått over de ledningene/koblingene jeg kommer til, uten og demontere for mye, og det ser greit ut.
Er det noen som har vært bortig noe lignende?

PS: Hei igjen, jeg var ute og målte "strømmen" istad, og det er "strømm" der når jeg har satt på viftebryteren.

Hei,prøv å legg opp en HELT ny jordledning,som oftest så bruker det å være bra å begynne med.
Mye irringer på biler som er noen år :lol: :lol:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Feb 2009 00:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Feb 2009 13:14
Innlegg: 7
Hei.
Takk for tips, skal prøve dette i morgen, er en dårlig årstid og være foruten vifte 8)
Kommer med et nytt innlegg når jeg har prøvd det.

Roger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Feb 2009 11:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Feb 2009 13:14
Innlegg: 7
Hei igjen.
Lagde først en midlertidig jordkabel rett ifra batteriet, det ble ingen forandring.
Så tok jeg skafet på hammeren og ga viftemotoren en kraftig dunk, da startet viften :-)
Så koblet jeg på den "orginale" jordkabelen, og det fungerer ennå :-)
Tusen takk for tips.

Roger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Feb 2009 13:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Heldig med den. :)
Sikkert lurt å handle en ny motor/vifte for å ha på hylla. Tror du får den for ca. 300,- hvis du handler på rett sted. Mener den er identisk på veldig mange amerikanere.

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support