AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Søn 25. Jan 2009 21:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Aug 2008 15:58
Innlegg: 317
Bosted: Porsgrunn
Van fra 92-96 er jo kjent for elendige frontlys.pga bytte til E merkede lygter ved innførsel til dustenorge.
Hvilke type lamper kan man bruke for og få lys der framme?uten å måtte bytte ut ledningsnettet fra 1,5 til 2,5?

_________________
http://vandemonteringen.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Man 26. Jan 2009 09:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Det er vel som du er inne på ledningene (og koblingene) som er problemet, ikke pærene.

På min '95 modell Astro hjalp det MASSE å gå over jallkoblingene fra Bergheim med WD40 et par ganger i året. Særlig misfosteret av en hovedpærekobling var veldig utsatt for irr.

Biltema selger noe de kaller lysforsterker sett. Det inneholder akkurat det du trenger, pluss en monteringsanvisning.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Man 26. Jan 2009 10:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
Sett på eit rele på kvar side,da bruker du bare strømmen i dag som styrestrøm.

Dette funker veldig bra :mrgreen:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Tor 19. Feb 2009 23:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 19. Feb 2009 22:59
Innlegg: 2
Har montert på rele til kvar hovedlykt og gjekk frå stearinlys til lyskaster.
Utruleg kor stor forskjell det vart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Fre 20. Feb 2009 00:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Min 99 Durango er levert med plastglass i hovedlampene. Desse var gulna og oppripete og gav ett skrekkelig dårlig lys. Tidligere fekk eg kobla inn relè uten at det blei nevneverdig forbedring. Eg hadde bestemt meg for å kjøpe nye lamper, men så fekk eg tips om Meguiars PlastX polish for klar plast og det gjorde underverker. Monterte også ett sett PIAA pærer til kr. 800,- fra Stolen som gjer ett mykje kvitere lys. Så viss det er plastglass på disse vanene kan den plastpolishen anbefales. :idea:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Fre 20. Feb 2009 23:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
challenger skrev:
Min 99 Durango er levert med plastglass i hovedlampene. Desse var gulna og oppripete og gav ett skrekkelig dårlig lys. Tidligere fekk eg kobla inn relè uten at det blei nevneverdig forbedring. Eg hadde bestemt meg for å kjøpe nye lamper, men så fekk eg tips om Meguiars PlastX polish for klar plast og det gjorde underverker. Monterte også ett sett PIAA pærer til kr. 800,- fra Stolen som gjer ett mykje kvitere lys. Så viss det er plastglass på disse vanene kan den plastpolishen anbefales. :idea:

Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.
Blir knall det,fint at dei nye relea funka Van g30.
Dette brukte vi mye før,men husk:sett ALDRI inn større pærer,100 Watt og sånn,da brenner en reflektorene [-X
Har jo selvfølgelig prøvd dette selv :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Lør 21. Feb 2009 00:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Søn 22. Feb 2009 13:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
challenger skrev:
59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D


Hvem er det som selger dette :?:

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Søn 22. Feb 2009 13:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
79 ford LTD skrev:

Hvem er det som selger dette :?:


Antar du får kjøpt det hos alle som fører Meguiars produkter, men eg handla hos http://www.godkjemi.com/ . Kosta kr. 124,- :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Frontlysa på van 92-96
InnleggSkrevet: Søn 22. Feb 2009 13:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
79 ford LTD skrev:
challenger skrev:
59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D


Hvem er det som selger dette :?:

Autosol finner du nesten overalt,det er til chrome polering i utgangs punktet.
De har det ihvertfall på bensinstasjonen her,koster mye mindre enn andre ting.
Den er au kanon god å høyglans polere aluminium og rustfritt som ikke er det fra før.
Kan også brukest til å rubbe biler med,MEN DA MÅ DU VÆRE FORSIKTIG [-X [-X
Har du litt rust på chromen din,så prøv denne,anbefalest på det varmeste =D> =D> =D>

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support