AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Frontlysa på van 92-96
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=6914
Side 1 av 1

Forfatter:  Diesel [ Søn 25. Jan 2009 21:30 ]
Innleggets emne:  Frontlysa på van 92-96

Van fra 92-96 er jo kjent for elendige frontlys.pga bytte til E merkede lygter ved innførsel til dustenorge.
Hvilke type lamper kan man bruke for og få lys der framme?uten å måtte bytte ut ledningsnettet fra 1,5 til 2,5?

Forfatter:  Hotrodder [ Man 26. Jan 2009 09:51 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

Det er vel som du er inne på ledningene (og koblingene) som er problemet, ikke pærene.

På min '95 modell Astro hjalp det MASSE å gå over jallkoblingene fra Bergheim med WD40 et par ganger i året. Særlig misfosteret av en hovedpærekobling var veldig utsatt for irr.

Biltema selger noe de kaller lysforsterker sett. Det inneholder akkurat det du trenger, pluss en monteringsanvisning.

Forfatter:  59 Coronet [ Man 26. Jan 2009 10:24 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

Sett på eit rele på kvar side,da bruker du bare strømmen i dag som styrestrøm.

Dette funker veldig bra :mrgreen:

Forfatter:  Van G30 [ Tor 19. Feb 2009 23:15 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

Har montert på rele til kvar hovedlykt og gjekk frå stearinlys til lyskaster.
Utruleg kor stor forskjell det vart.

Forfatter:  challenger [ Fre 20. Feb 2009 00:31 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

Min 99 Durango er levert med plastglass i hovedlampene. Desse var gulna og oppripete og gav ett skrekkelig dårlig lys. Tidligere fekk eg kobla inn relè uten at det blei nevneverdig forbedring. Eg hadde bestemt meg for å kjøpe nye lamper, men så fekk eg tips om Meguiars PlastX polish for klar plast og det gjorde underverker. Monterte også ett sett PIAA pærer til kr. 800,- fra Stolen som gjer ett mykje kvitere lys. Så viss det er plastglass på disse vanene kan den plastpolishen anbefales. :idea:

Forfatter:  59 Coronet [ Fre 20. Feb 2009 23:21 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

challenger skrev:
Min 99 Durango er levert med plastglass i hovedlampene. Desse var gulna og oppripete og gav ett skrekkelig dårlig lys. Tidligere fekk eg kobla inn relè uten at det blei nevneverdig forbedring. Eg hadde bestemt meg for å kjøpe nye lamper, men så fekk eg tips om Meguiars PlastX polish for klar plast og det gjorde underverker. Monterte også ett sett PIAA pærer til kr. 800,- fra Stolen som gjer ett mykje kvitere lys. Så viss det er plastglass på disse vanene kan den plastpolishen anbefales. :idea:

Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.
Blir knall det,fint at dei nye relea funka Van g30.
Dette brukte vi mye før,men husk:sett ALDRI inn større pærer,100 Watt og sånn,da brenner en reflektorene [-X
Har jo selvfølgelig prøvd dette selv :twisted: :twisted: :twisted:

Forfatter:  challenger [ Lør 21. Feb 2009 00:22 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D

Forfatter:  79 ford LTD [ Søn 22. Feb 2009 13:02 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

challenger skrev:
59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D


Hvem er det som selger dette :?:

Forfatter:  challenger [ Søn 22. Feb 2009 13:18 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

79 ford LTD skrev:

Hvem er det som selger dette :?:


Antar du får kjøpt det hos alle som fører Meguiars produkter, men eg handla hos http://www.godkjemi.com/ . Kosta kr. 124,- :wink:

Forfatter:  59 Coronet [ Søn 22. Feb 2009 13:52 ]
Innleggets emne:  Re: Frontlysa på van 92-96

79 ford LTD skrev:
challenger skrev:
59 Coronet skrev:
Hei,du kan i grunn au bruke rubbing og polere etterpå,f,eks Autosol først og polering etterpå.


Ja, eg fekk tips om å våtslipe også, men blei så fornøyd over resultatet av bare ein runde med PlastX at eg stoppa der. Har gått over blinklysglass og baklamper på dei andre bilene seinere, og bare gliser over resultatet :D


Hvem er det som selger dette :?:

Autosol finner du nesten overalt,det er til chrome polering i utgangs punktet.
De har det ihvertfall på bensinstasjonen her,koster mye mindre enn andre ting.
Den er au kanon god å høyglans polere aluminium og rustfritt som ikke er det fra før.
Kan også brukest til å rubbe biler med,MEN DA MÅ DU VÆRE FORSIKTIG [-X [-X
Har du litt rust på chromen din,så prøv denne,anbefalest på det varmeste =D> =D> =D>

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/