AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 12. Jan 2009 13:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 06. Okt 2008 21:38
Innlegg: 36
Bosted: Kristiansund
Hei,

Lurer på hvor ca denne står på disse? Min "fjusker", hvis bilen kjører på humper osv, så skrur den seg på.... Ikke ellers. Lurer på om det er dårlig kontakt elle børstene som er dårlige/løse.

_________________
- BMW 520iA Touring 99'
- Chevrolet Starcraft G30 91'
- Nissan Skyline GT-S R32 90'
- VW Golf GT 90'
-Meget mange kjøretøy tidligere-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Jan 2009 16:10 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det er en generell feil, på GM. en ny motor koster ca 600, og er skiftet på en halv time!

Min startede med at rasle, deretter å hvine, og til sist, så lød den som en trabant, på NOS.
for derefter å dø helt

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Jan 2009 18:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 06. Okt 2008 21:38
Innlegg: 36
Bosted: Kristiansund
Pappa Wolf skrev:
det er en generell feil, på GM. en ny motor koster ca 600, og er skiftet på en halv time!

Min startede med at rasle, deretter å hvine, og til sist, så lød den som en trabant, på NOS.
for derefter å dø helt


Den lagde litt lyder ja, kan stemme det. Hvor sitter den sånn ca da? Passasjer siden?

_________________
- BMW 520iA Touring 99'
- Chevrolet Starcraft G30 91'
- Nissan Skyline GT-S R32 90'
- VW Golf GT 90'
-Meget mange kjøretøy tidligere-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Jan 2009 18:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
yup. under eller ret ved siden av hanskerommet! mener det er tre stjerneskruer, og et flatstikk, som holder det på plads!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Jan 2009 13:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 06. Okt 2008 21:38
Innlegg: 36
Bosted: Kristiansund
Pappa Wolf skrev:
yup. under eller ret ved siden av hanskerommet! mener det er tre stjerneskruer, og et flatstikk, som holder det på plads!


Takk takk.

Hvor anbefaler du meg å kjøpe en ny motor?

_________________
- BMW 520iA Touring 99'
- Chevrolet Starcraft G30 91'
- Nissan Skyline GT-S R32 90'
- VW Golf GT 90'
-Meget mange kjøretøy tidligere-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Jan 2009 17:39 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ring rundt, og få den laveste prisen, alle de motorene, bliver laget på samme fabrikk.
så det er selger som bestemmer prisen!

på amerikanske bildeler i halden, koster den 590,-
og du skal ikke betale mere end det!

Steinar stolen, har lovet at de matcher alle priser! vet ikke om det hjælper!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Jan 2009 20:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 06. Okt 2008 21:38
Innlegg: 36
Bosted: Kristiansund
Takk for hjelpen:)

Skal prøve å få sett på dette imorgen, og måle om det kommer strøm osv til motor før jeg bestiller den.:)

_________________
- BMW 520iA Touring 99'
- Chevrolet Starcraft G30 91'
- Nissan Skyline GT-S R32 90'
- VW Golf GT 90'
-Meget mange kjøretøy tidligere-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Jan 2009 19:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 08. Okt 2008 20:37
Innlegg: 38
Bosted: Oslo
På min starcraft g30, begynte viftemotoren å lage en del ulåter som piping og vining. Plukket ut vifte motoren og smørte opp lageret som sitter i bakkant og rengjorde vifte blader og hus for møkk\avleiringer ..Den ble god som ny etterpå..er 2mnd siden dette nå å går da fortsatt like fint:)
Kom lett til på venstre side i motor romet(ansiktet mot grillen) Måtte plukke ut kjølevæske tanken for å komme til bare(4skruer)

alt i alt ca en halv times jobb.:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: VARME PÅ 80 mod. DODGE!
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2009 18:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
hallo.. viderefører denne istedenfor å lage helt ny tråd..
vet ikke helt om det er rett plass heller men.. samma det! hehe..

Saken : I helgen begynte, eller sluttet, ac`n min å blåse varmt.. det kommer bare kald luft ut.. kan det være noe med selve anlegget? eller må jeg fylle sånn gass greier?? evt, hvordan finner jeg ut av dette?

takker på forhånd for alle svar :)

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: VARME PÅ 80 mod. DODGE!
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2009 22:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
The Cowboy skrev:
hallo.. viderefører denne istedenfor å lage helt ny tråd..
vet ikke helt om det er rett plass heller men.. samma det! hehe..

Saken : I helgen begynte, eller sluttet, ac`n min å blåse varmt.. det kommer bare kald luft ut.. kan det være noe med selve anlegget? eller må jeg fylle sånn gass greier?? evt, hvordan finner jeg ut av dette?

takker på forhånd for alle svar :)

Hei,du har lite vann eller luft i anlegget :mrgreen:
Se først om du mangler vann,om ikke,parker bilen i motbakke og la den stå å svive på tomgang.
Noen biler har lufting på slangene også,har du vannlekkasje? [-X

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2009 22:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Har ikke dårlig med frostvæske på bilen ? Varmeapparat registret frøset?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Feb 2009 09:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Roar og 59 Coronet : Akkurat det dere skriver der, tenkte jeg på i etterkant etter jeg hadde skrevet innlegget! hehe..
så det tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut i dag.. bare det slutter å snø så ille.. brr!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support