| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Lading på en Chevrolet G30 1992 mod https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=6192 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | kennethvestli [ Søn 16. Nov 2008 16:06 ] |
| Innleggets emne: | Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
Hei hei... Har skiftet dynamoen og det virket veldi fint i noen uker, men nå lader den dårlig i følge volt måleren. Noen som kan hjelpe meg???? Mvh Kenneth |
|
| Forfatter: | st-remy [ Søn 16. Nov 2008 22:40 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
| Forfatter: | 79 ford LTD [ Søn 16. Nov 2008 23:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
st-remy skrev: :) Du kan no sjekke at ikke reima går bunn på reimskiva, så kan du jo måle ladestrøm med et multimeter Må bare arrestere litt her Greit å skille mellom strøm og spenning. Går greit å måle ladespenning med multimeter, men de fleste multimeter klater bare å måle 10 amp. strøm. For å måle ladestrøm kan du bruke et tangamperemeter som takler likestrøm. Har vært borti at et defekt batteri gir spenningsfall i ladekretsen, men er mer sansynlig at st.remy er inne på noe med reima, eller at det er noe feil med generatoren. Usikker på hvilken regulator du har, men på forden min går ladespenningen opp i 16-17 volt når regulatoren ryker... |
|
| Forfatter: | Hardcore Pontiac [ Man 17. Nov 2008 00:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
min erfaring me dette problemet er at grunnet to bateri på denne bilen, så blir det dårlig stelt me det som ligger under bilen, ofte skifter folk bare det som ligger under panseret fordi det er så trangt under og komme til, det er nok at det er et dårligt da suger det alt strømmen, har også vert ute for at noen typer reimer må etter strammes di strekkes litt, skal lite til før di slurer litt og da er det gjort, på min van måtte den vere ganske stramm ellers var det sluring. lykke til |
|
| Forfatter: | v8power [ Tir 18. Nov 2008 10:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
Reimen må være skikkelig stram ellers blir det dårlig med lading. |
|
| Forfatter: | kennethvestli [ Ons 19. Nov 2008 19:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Lading på en Chevrolet G30 1992 mod |
Takker så meget for alle svar.. Har kommet frem til att reima var litt slitt ja. Men den er ikke så veldi gammel ble byttet for ca 20000km siden... men men tusen takk til dere alle. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|