AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2008 16:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 22. Okt 2008 22:50
Innlegg: 16
tankmåleren på min chevy k10 pickup virker ikke, av og til går den ned til tom, så går den opp igjen til full. noen som vet hva det kan være? kobler jeg av alle ledningene bak på instrumentet står den fremdeles på fullt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Nov 2008 19:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 22. Okt 2008 22:50
Innlegg: 16
hvordan kan jeg sjekke om det er intrumentet som er gåent? det er 3poler bak på bensintank instrumentet, kan jeg kjøre strøm eller noe for å se om det virker?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 02:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
thomas321 skrev:
tankmåleren på min chevy k10 pickup virker ikke, av og til går den ned til tom, så går den opp igjen til full. noen som vet hva det kan være?


Kan det ha noe å gjøre med at du bruker bilen, og en gang i mellom er innom en bensinstasjon og fyller tanken.


Sorry klarte bare ikke å la være :twisted:

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 10:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 14. Okt 2007 15:28
Innlegg: 101
thomas321 skrev:
hvordan kan jeg sjekke om det er intrumentet som er gåent? det er 3poler bak på bensintank instrumentet, kan jeg kjøre strøm eller noe for å se om det virker?

Har ikke du to tanker på bilen din eller?? Hvis så er du innom denne bryteren på dashbordeet kan være noe løst der. :o

_________________
Voldelig Jeg??? NEIIIIIIIIIIIIIIIII Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 10:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
Det er nok noe feil med senderen i tanken. Den varierer motstand etter hvert som flottøren flyter opp. Hender det blir brudd i kontaktene her og da virker den sånn innimellom og litt varierende.

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 15:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 22. Okt 2008 22:50
Innlegg: 16
tok av ledningen som står oppå tankgiveren og jordet den, då skal vel tank måleren flytte på seg? den står bare et stykke over fullt hele tiden


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Nov 2008 18:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 09. Okt 2008 17:59
Innlegg: 383
Hvis du jorder denne ledningen på "instrumentsiden" vil den enten vise helt full eller helt tom tank avhengig av hvilken vei meteret jobber.
Det du kan prøve å gjøre er å jorde ledningen direkte bak på instrumentet og se hve som skjer da. Hvis meteret reagerer så er det sannsynligvis OK.
Hvis ikke så har du et jordingsproblem et eller annet sted......meteret måler jo egentlig bare forskjellen mellom 100% jord og hva som går gjennom tankføleren.

_________________
'79 Jeep CJ7 - 6.0L LQ4 Vortec m/4L60E
'68 Mustang 3V 4.6L m/5R55S
'81 DeLorean DMC12
'09 Formula Offroad - LS3 Turbo


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support