| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Fløyte som ikkje er helt seg selv https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=5949 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Olaen [ Ons 22. Okt 2008 18:13 ] |
| Innleggets emne: | Fløyte som ikkje er helt seg selv |
Okay, har eg merksnodig problem med fløyten på bilen min. Den har visst ikkje vrket som den skulle på mange år. Men, det forrige eiger gjorde var å koble fløyten direkte på batteriet noen sekunder og så koble tilbake, då virket fløyten nok til at man kunne trykke på "tuten" og den laga lyd. Altså nok for en eu/ok. Etter det ene trykket er den stille som graven. Eneste gang eg har fått den til å virke er da meg og en kamerat var ute og kjørte og den gikk tom for bensin, da deiste eg til rattet i fortvilelsen og den fløyta gitt.. Releèt virker hele tiden.. Eller slår inn når eg trykker. Er en 73 cheva camaro |
|
| Forfatter: | 79 ford LTD [ Ons 22. Okt 2008 19:25 ] |
| Innleggets emne: | |
Prøv å måle på fløyta om du får spenning når du trykker på knappen... Du sier at releet slår inn, så da er det enten feil med selve fløyta, hovedstrøm inn/ut av releet eller dårlig jord til fløyta. Er det en eller to- polt fløyte? |
|
| Forfatter: | Olaen [ Ons 22. Okt 2008 19:31 ] |
| Innleggets emne: | |
Er en polt. Mener å huske at eg målte at det var spenning fram når eg "noen andre" trykka på knappen. Så er nok muligt det er noe jordingstull på gang.. Bilen ble jo lakkert av forrige eiger så er muligt at det er dårlig kontakt rundtom mellom karrossdeler |
|
| Forfatter: | v8power [ Ons 22. Okt 2008 21:38 ] |
| Innleggets emne: | |
Kan jo være spenningsfall, at det mangler flere volt ved fløyten. Ellers er det ofte en liten justeringskrue på horn. Blir ofte liv i dem hvis du prøver å justere litt. |
|
| Forfatter: | 79 ford LTD [ Tor 23. Okt 2008 18:32 ] |
| Innleggets emne: | |
Er greit å sjekke jord, bare å rengjøre/pusse litt for å få bart metall på skruen og koble til en ledning rett fra - på batteriet. |
|
| Forfatter: | Olaen [ Søn 26. Okt 2008 22:50 ] |
| Innleggets emne: | |
Må ha meg en god sjekk av alt det elektriske, lurer på om det ligger noen kilometer med grønn overledning eller var det blå. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|