| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Hvor stor dymano skal det være i en suburban https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=5927 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | chevynor [ Tir 21. Okt 2008 19:26 ] |
| Innleggets emne: | Hvor stor dymano skal det være i en suburban |
Da jeg kjøpte bilen, påstod selger dymanoen var ny..to dager etter kuttet den ut, og de skiftet den, men til en billigere type..Jeg har en 1993, 5,7. Men det er to batterier i den, med originale fester. Tror dymanoen er for svak. 90ah. Når jeg starter lader den for fullt, men etter en mil, faller måleren til 9 volt. Av og til hopper den opp til 13,2 eller noe. Ladelampa lyser ikke. Nå knakk dynamofestet nylig, og dynamoen kortsluttet. Bestilt nytt feste fra USA, og skal ha ny dymano. Hvor stor? |
|
| Forfatter: | st-remy [ Tir 21. Okt 2008 20:16 ] |
| Innleggets emne: | |
| Forfatter: | gMcnut [ Tir 21. Okt 2008 20:24 ] |
| Innleggets emne: | |
Ser du på lademåleren i dashbordet? Er ikke helt sikker på at de er helt pålitelige, så du bør vel sjekke ladespenningen med et ordentlig instrument. Ladespenningen skal være ca 14 volt uansett hvor mange ampere dynamoen kan gi, eller hvor mange/store batterier du har. En 90 A dynamo burde være nok i massevis, hvis du ikke har en masse srømforbruk som feks. varmeapparatvifte på fullt, setevarme, varmetråderi rute, mange ekstralys og et digert stereoanlegg på full guffe samtidig. |
|
| Forfatter: | chevynor [ Tir 21. Okt 2008 21:11 ] |
| Innleggets emne: | |
nja....en sønn har dytta inn et 900watts musikkanlegg, dvd spiller, xenonlys pluss. men alt er ikke på samtidig da.. men lønner det seg å putte inn en stor dynamo? Prisen i usa er jo såpass lav i forhold til å kjøpe en liten her i landet. eller vet noen om rimelig dynamo? |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Tir 21. Okt 2008 22:16 ] |
| Innleggets emne: | |
Høres ut som du kanskje trenger noen flere Ampere ja.... Hør med Tor på Ama Trading på Tolvsrød tlf 33 33 15 33 om han kan hjelpe deg. |
|
| Forfatter: | st-remy [ Tir 21. Okt 2008 22:25 ] |
| Innleggets emne: | |
chevynor skrev: nja....en sønn har dytta inn et 900watts musikkanlegg, dvd spiller, xenonlys pluss. men alt er ikke på samtidig da.. men lønner det seg å putte inn en stor dynamo? Prisen i usa er jo såpass lav i forhold til å kjøpe en liten her i landet. eller vet noen om rimelig dynamo?
|
|
| Forfatter: | v8power [ Ons 22. Okt 2008 22:00 ] |
| Innleggets emne: | |
Husk å oppgradere kablene hvis du setter på større dynamo. |
|
| Forfatter: | chevynor [ Tor 06. Nov 2008 21:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hvor stor dymano skal det være i en suburban |
Takk for hjelpen. Satt inn en 105ah. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|