| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| lading nok en gang. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=4922 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | alfaalfa [ Lør 28. Jun 2008 22:52 ] |
| Innleggets emne: | lading nok en gang. |
Hei.. Har et spørsmål ang ladingen på Novan som jeg ikke har..... Dette er koblingene som er i bilen. Det er en ledning fra terminal 2 som jeg ikke vet hvor går. Saken er at før i dag ladet den 14++ ut fra terminal 2. Nå kommer det ingen strøm ut der i det hele tatt. Når jeg ruser bilen litt, så stiger spenningen en anelse, men forsvinner igjen. Kan jeg koble dette på en annen måte? Er dynamoen død?
i følge denne linken er ikke teminal 1 i bruk. kan jeg derfor koble på samme måte. http://www.studebaker-info.org/tech/Diagrams/10-SIc.jpg Det står helt stilt her nå. så trenger litt innputt fra dere. alfa |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Lør 28. Jun 2008 22:59 ] |
| Innleggets emne: | |
Og etter å ha sett på dette bildet skjønner jeg i allefell ikke ledningssystemet mitt http://www.ghettonet.org/images/mustang ... rnator.jpg Her går det jo + inn på terminal 2 alfa |
|
| Forfatter: | grovetussen [ Lør 28. Jun 2008 23:15 ] |
| Innleggets emne: | |
Er dynamoen relativt ny, eller er den gammel? Høres ut som om det enten er selve dynamoen, eller børstene/laderelèet, i og med at du får spenning ut når du gir litt turtall og ingenting når du står på tomgang.. Eller har du rett og slett kobla feil? Om du har en plugg med begge kablene i samme går det ikkje an å koble feil, men om du har 2 separate kan det godt hende du har bytta om. Ville prøvd det ja |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Lør 28. Jun 2008 23:20 ] |
| Innleggets emne: | |
Nei...eller vel.....jeg vet ikke. Det er kobla slik som da jeg handla bilen. og dynamoen er ny..men den var jo med på krasjen jeg nylig hadde. men rart jeg hadde lading før i dag. alfa |
|
| Forfatter: | grovetussen [ Lør 28. Jun 2008 23:28 ] | ||
| Innleggets emne: | |||
Har søkt litt på nettet, på alle sidene jeg var på så var det: 1 skal til lyset i dashbordet 2 skal paralellkobles med +, gjerne den andre på generatoren. Søkte bare på Delco generatorer, men det er vel gjerne det du har..?
|
|||
| Forfatter: | alfaalfa [ Lør 28. Jun 2008 23:32 ] |
| Innleggets emne: | |
grovetussen skrev: Har søkt litt på nettet, på alle sidene jeg var på så var det:
1 skal til lyset i dashbordet 2 skal paralellkobles med +, gjerne den andre på generatoren. Søkte bare på Delco generatorer, men det er vel gjerne det du har..? Taqkk for svar. hjelper med klare hoder når mitt eget har gått i stå Ser at det muligens er noe feil i koblingene mine.....men har fått et tlf nr nå til en som har dynamo jeg kan låne for å prøve. men skal sannelig bytte om på T1 og 2 i morgen. alfa |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Søn 29. Jun 2008 11:15 ] |
| Innleggets emne: | |
tilkobling 1 på dynamoen skal få spenning når tenninga er på. dette er for å få "startet" dynamoen, slik at den begynner å lade. denne spenningen skal hentes fra ladelampa som nevnt over her. Terminal 2 er minst like nødvendig, for det er spenningsreferansen til spenningsregulatoren. Det er med andre ord denne ledningen som forteller dynamoen hilken spenning det er over batteriet, slik at den kan justere ladinga. Den koblinga hvor denne ledningen er henta direkte fra ladekabelen fungerer fint, så lenge det ikke er dårlig kontakt et sted mellom dynamo og batteri. |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Søn 29. Jun 2008 14:31 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei. Nå har jeg prøvd alle tenkelige måter å koble dette på. jeg har nå dynamoen jordet direkte fra batteriet bak, og derfra til kaross. Men fremdeles ingen lading.Det vil si....Det lada i 30 sek før den daua igjen for en stund siden. Ser for meg bestilling av ny dynamo i morgen. alfa |
|
| Forfatter: | volvo240v8 [ Søn 29. Jun 2008 15:11 ] |
| Innleggets emne: | |
Har du en slik one wire dynamo? jeg har jo volvo så er litt annerledes jeg har + inn på B+ og 1 som du har der har jeg koblet til dash bord lampa og det funker bra |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|