AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 09. Jun 2008 23:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Hadde i dag tenkt å fyre Chargeren etter 2 år med garasjearbeid. Så bra gikk det dessverre ikke. Frontlyktene er skiftet til H4 inkl. 2 stk reeler. Så langt alt vel, men det underlige er at jeg har nærlys når tenning settes på og fjernlys switchen er på. Hovedlysbryter er i dette tilfellet slått av. Det var jo ikke kjørelys på den tiden (1970)

Slår jeg av fjernlys switchen så går nærlyset av. Hovedlysbryter er fortsatt slått av. Når jeg setter på hovedlysbryter er alt som det skal.

Hvor i all verden kommer det tenningsstrøm inne i "frontlysnettet" fra? Er jo ikke noe direktekobling der. Eller kan det ganske enkelt være slik at det skal nesten ingen strøm til for at reelene skal slå inn. Dette finner jeg rart. Kanskje noen der ut har opplevd det samme?

Jeg vet at hovedlysbryteren har sett sine bedre dager og skal byttes, pluss releet til motor for lykteskjulerne. Er det noe som har en anelse hvor jeg kan få tak i ny/overhalt hovedlysbryter helst inkl nevnte rele

Begynner å bli rastløs for å komme meg på veien etter to år :?:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 10. Jun 2008 14:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Har drevet en del feilsøking i dag og har i det minste funnet ut at sikring 2 (20A) som håndterer tail lamps og sigarettenner ryker straks jeg har koplet til batteriet (spiller ingen rolle om tenning er av eller på). Antar derfor at jeg har med en overledning å gjøre mellom trolig mellom hovedlysbryter og sikringsboks?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 10. Jun 2008 22:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Hvis du har en sikkring som ryker er feilen etter sikringa. Er den før vil du få grillet ledningene dine.
Koble ut en og en forbruker på den kretsen som har feil til du ikke har problemet.

PS. Bytt ut sikkringa med noen ledninger og en 5W lyspære. Når pæra slutter å luse har du funnet feilen din.
Hvis du har av de gammle glass sikkringene vil en av de store runde hann kabelskosjøtene (blå type) passe inn i klemmen på hver side i din sikkringsboks som en forbindelse til ledningene. Lag dem så lange at du slipper å ligge på hode i bilen for å se lampa når du jobber.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 10. Jun 2008 22:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
70ht skrev:
Hvis du har en sikkring som ryker er feilen etter sikringa. Er den før vil du få grillet ledningene dine.
Koble ut en og en forbruker på den kretsen som har feil til du ikke har problemet.

PS. Bytt ut sikkringa med noen ledninger og en 5W lyspære. Når pæra slutter å luse har du funnet feilen din.
Hvis du har av de gammle glass sikkringene vil en av de store runde hann kabelskosjøtene (blå type) passe inn i klemmen på hver side i din sikkringsboks som en forbindelse til ledningene. Lag dem så lange at du slipper å ligge på hode i bilen for å se lampa når du jobber.

Terje :)


Dette skal jeg prøve. Takker og bukker
8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 10. Jun 2008 23:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Hvor har du hentet styrestrøm til nærlysrelet fra da? Fra det gamle ledningsnettet?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 11. Jun 2008 05:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
v8power skrev:
Hvor har du hentet styrestrøm til nærlysrelet fra da? Fra det gamle ledningsnettet?


Det er ikke noe igjen av det gamle ledningsnettet da alt er nytt. Styrestrømmen til relet vil jeg formode går (skal gå) fra hovedlysbryteren og til releet? Skal sjekke opp det for ordens skyld


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 11. Jun 2008 10:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Styre strømen til hoved lyktene er tatt i fra de orginale ledningene til hovedlyktene.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support