AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Konvertering til LED
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=4748
Side 1 av 1

Forfatter:  joern-eo [ Man 09. Jun 2008 12:28 ]
Innleggets emne:  Konvertering til LED

Montert nye baklykter med LED i stedet for det gamle med separate pærer for blink-, kjøre- og bremslys. De nye har bare kjøre ( eller blink ) samt bremsefunksjon.
Vet at det kan bygges en krets der blinklysfunksjonen "kobler ut" kjørelysfunksjonen når du vil blinke.
Noen som kjenner til / vært borti dette?

Takk til PW for innspill i garasjen forleden. Har nå skjønt viktigheten av riktig jording...
Excaliburen er snart klar...!

Forfatter:  T-7 [ Man 09. Jun 2008 17:34 ]
Innleggets emne: 

Hmm har ikke vært borti noe originalt amerikansk der en har separate pærer for park/kjørelys, blink og brems, alle jeg har vært borti har 3 funksjoner på en 2 polt pære, der den koppler bort bremselys funksjonen når den blinker, mens park/kjørelys funksjonen er konstant ved både bremsing og blinking.
Om der har blitt lagt opp til separate pærer på park, brems og blink på din amcar, så er det jo bare å kjøpe den originale shopmanualen, og kopple opp baklyktene etter det originale kopplings skjemaet

Forfatter:  Pappa Wolf [ Man 09. Jun 2008 19:01 ]
Innleggets emne: 

Bare hyggeligt, :D :D :D

Det var spændende, å få være med på, en så sjælden bil! :shock: :D :D

www.gminsidenews.com :thumbsup:

Et forum, som evt. kan hjælpe dig! [-o<

Forfatter:  joern-eo [ Tir 10. Jun 2008 10:08 ]
Innleggets emne:  Led....

Joda, det er slik det er originalt. Men...nå har jeg montert LED med to soner. En er for brems. Den andre... Må jeg velge må det bli kjørelys. Får blinke med å rekke ut handa...

Hele dashbordet med alle koblinger / brytere / metere er nå byttet ut og etter utallige!! timer funker nå alt. Årets første kjøretur i dag!
Gleder jeg meg...? Å ja! :D

Forfatter:  Pappa Wolf [ Tir 10. Jun 2008 14:30 ]
Innleggets emne: 

Hmm, ses vi så i klubben i morgen?
:D :D :D

Forfatter:  70ht [ Tir 10. Jun 2008 22:23 ]
Innleggets emne:  Re: Led....

joern-eo skrev:
Joda, det er slik det er originalt. Men...nå har jeg montert LED med to soner. En er for brems. Den andre... Må jeg velge må det bli kjørelys. Får blinke med å rekke ut handa...

Hele dashbordet med alle koblinger / brytere / metere er nå byttet ut og etter utallige!! timer funker nå alt. Årets første kjøretur i dag!
Gleder jeg meg...? Å ja! :D


Er det ikke ryggelys del i de lyktene dine da? Det er veldig greit å benytte disse når man setter inn en orange pære.

Orginale blinkrele føler som ofte på belasrtninga for å indikere en deffekt pære å vil ofte ikke blinke riktig eller ikke i det hele tatt ved bruk av dioder. Hvis du ønsker dioder bør du få deg et ellektronisk blinkrele.

Terje :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/