AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Ladeproblem
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=4257
Side 1 av 1

Forfatter:  RipperSport [ Man 14. Apr 2008 11:23 ]
Innleggets emne:  Ladeproblem

Hei!

Håper på litt hjelp eller tips. Har en 73 Dart Sport men en 360(chrysler) motor i som jeg ikke får til å lade skikkelig. Har skifta dynamo, så den fungerer som bare det, regulatoren har jeg målt å den fungerer, jeg la også en ny ledning rett fra dynamoen å til batteriet men vil fortsatt ikke lade :(

kan det være en jordingsfeil eller noe som stjeler strøm? Nå er ikke jeg noen racer på det elektroniske så jeg spør dere eksperter istede :P

Forfatter:  70ht [ Man 14. Apr 2008 17:10 ]
Innleggets emne: 

Se lit på denne du.

http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4220

Terje :)

Forfatter:  RipperSport [ Man 14. Apr 2008 21:52 ]
Innleggets emne: 

Hehe, ja jeg fant den rett etter jeg hadde skrevet dette innlegget :oops: Viser vel bare hvor dårlig man er til å lete :P uansett takk Terje :D

Hvis noen har noen fler tips så fortell det gjerne :)

Forfatter:  alfaalfa [ Man 14. Apr 2008 22:29 ]
Innleggets emne: 

:D
Flyttet tråden din hit jeg :wink:
Håper du finner feilen.

alfaalfa

Forfatter:  70ht [ Man 14. Apr 2008 23:15 ]
Innleggets emne: 

RipperSport skrev:
Hehe, ja jeg fant den rett etter jeg hadde skrevet dette innlegget :oops: Viser vel bare hvor dårlig man er til å lete :P uansett takk Terje :D

Hvis noen har noen fler tips så fortell det gjerne :)


Bare hyggelig å kunne hjelpe til lit.

Skriv gjærne hva som var feilen hos deg og hvordan du fikset det. Det kan være andre som kan ha hjelp i din tilbakemelding på slikt.

Terje :)

Forfatter:  RipperSport [ Tir 15. Apr 2008 08:58 ]
Innleggets emne: 

Den er god alfa :)

jeg syns å huske at jeg leste på internett engang at hvis du har ampermeter i bilen så går ladinga igjennom måleren, så hvis måleren er ødelagt brytes "linja" der? Stemmer det eller?

Forfatter:  70ht [ Tir 15. Apr 2008 15:18 ]
Innleggets emne: 

Det kan stemme på den ene typen av ampermeter ja. Men det finnes en type som kalles for "shunt ampermeter" å det har bare en sløyfe tilført på den aktuelle ladekabelen. Dette er vel det vi kaller for et induktiv ampermeter på godt Norsk.

Terje :)

Forfatter:  RipperSport [ Ons 16. Apr 2008 13:10 ]
Innleggets emne: 

Okei ja, kjekt å vite :) skal ta å sjekke ampermeteret mitt da, tror ikke det fungerer siden jeg aldri har sett nåla beveget seg.

Sitter bare å venter til jeg får bilen min ut, står trangt lagret nedi en kjellergarasje så har ikke fått gjort noe med bilen i hele vinter :(

Forfatter:  v8power [ Ons 16. Apr 2008 23:38 ]
Innleggets emne: 

Sålenge du har koblet ledning mellom dynamo og batteri blir det ikke lenger noe utslag på amperemeteret. Ikke mer enn en liten anelse ihvertfall.
Ellers ofte amperemeterne er brent opp og har brudd eller for stor motstand, spesielt på 60 tallerene.

Forfatter:  RipperSport [ Tor 17. Apr 2008 04:05 ]
Innleggets emne: 

Ja okei, men det var ikke noe liv i ampermeteret før jeg la ny leding uansett, iallfall ikke som jeg har lagt merke til :P

Er det noe som kan stjele fra ladinga da? jeg vet jeg har en jordingsfeil i instrumentpanelet et sted

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/