AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: G30 instrumentlys
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 21:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
hei, ,har en chevrolet starcraft G30 92mod.
har porblemer med at ingen instrument lys virker, har hørt noen si at det er lysbryteren som gjør dette men den eg nesten ny, kan jeg teste den på noen måte eller er det noe annet som er vanlig feil?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 21:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
hei, vil bare nevne at parklysene virker ikke heller og at hvis jeg har bryteren helt ut for å ha på fjernlys og skrur av svitsen så stopper ikke bilen før jeg trykker bryteren inn igjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 23:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Stopper ikke motoren hvis du slår av tenningen når lysbryteren er trekt ut? Stopper bare når du trykker lysbryteren inn. Er det så?

Høres i så fall meget rart ut

Når det gjelder instrumentlys så er det en reostat på lysbryteren som du kan dimme ned lysstyrken ved å vri på bryteren. Hvis reostaten (det er en spiralfjær som sitter i et keramikkhus i forkant av bryteren) er røket så blir det ikke lys. Men jeg regner med at den virker siden du nvner at bryteren er nesten ny.

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 23:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
den stopper ikke når lysbryteren er trekt ut ja, og den er nesten ny ja.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2008 00:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Har den begynt med dette nå nylig eller har den vært slik siden du overtok den ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2008 00:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
den har vært slik siden jeg overtok bilen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2008 15:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Har bilen din automatiske kjørelys?
Enkelte "home made" versoner av kobling kan få til denne effekten.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Mar 2008 23:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
det er automatiske kjørelys ja


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 23. Mar 2008 22:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 05. Sep 2007 20:13
Innlegg: 172
Bosted: halden
tror det har med dynamo å gjøre


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 24. Mar 2008 21:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
ok, som jeg har skrevet på det andre innlegget her på forumet har jeg store lade problemer også, så jege har lurt på om alt har en sammenheng, for lysene virker heller ikke helt som de skal.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 25. Mar 2008 00:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 05. Sep 2007 20:13
Innlegg: 172
Bosted: halden
har hatt tilsvarende problem på kunde bil byttet dynamo å det ble bra, men mann vet jo aldri med disse bilene


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 25. Mar 2008 01:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
det tenkte jeg også først, men som sagt i det andre innlegget mitt her, det er blitt prøvd med 3 dynamoer. den som står i er blitt testet også.
akuratt likt, så jeg tror det er en jordings feil eller sikring en plass som gjør at, lading, lys og instrument lys ikke virker.
men ikke hvor, noen sa gauge sikring, men hva er det?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 25. Mar 2008 12:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
johkalla skrev:
det tenkte jeg også først, men som sagt i det andre innlegget mitt her, det er blitt prøvd med 3 dynamoer. den som står i er blitt testet også.
akuratt likt, så jeg tror det er en jordings feil eller sikring en plass som gjør at, lading, lys og instrument lys ikke virker.
men ikke hvor, noen sa gauge sikring, men hva er det?


Gauge sikring, eller gauge fuse som det heter på engelsk, det er sikringen til instrumentene. Det er sikkert annet også på den samme sikringen. Anbefaler å sjekke alle sikringene i boksen. Den trenger ikke å være gåen. Nok at det bare er dårlig kontakt der.

:D

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 27. Mar 2008 00:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det er en egen sikring til instrumentlysene.
Jeg tipper også at stoppeproblemene skyldes feilkoblede kjørelys.
Jeg kan se for meg hvordan ledningsnettet ditt ser ut og grøsser ved tanken. Gamle vaner som har hatt mange eiere er ofte tvilsomme greier.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support