| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Bil elektrisk. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=3454 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | dewille [ Tir 29. Jan 2008 16:00 ] |
| Innleggets emne: | Bil elektrisk. |
| Forfatter: | G-35 [ Tir 29. Jan 2008 17:25 ] |
| Innleggets emne: | |
Står ikke koblingsskjema på releet du kjøper da |
|
| Forfatter: | 70ht [ Tir 29. Jan 2008 17:59 ] |
| Innleggets emne: | |
Her er koblings skema. http://home.monet.no/aakvik/rele.html |
|
| Forfatter: | dewille [ Tir 29. Jan 2008 20:17 ] |
| Innleggets emne: | Re: Bil elektrisk. |
dewille skrev: :D Hei, lysbryteren blir varm, ett dagligdags problem....Så en gang ett koblingskjema hvor man monterte rele på hovedlysan, nån som har det eller???
Hei, joda det står nok på releèt ja, men var bare ute etter korsen det skulle gjøres, men takk, finner ut av det... |
|
| Forfatter: | leaded [ Ons 06. Feb 2008 22:10 ] |
| Innleggets emne: | Varm lysbryter |
Normal sak på f.eks. bil m/orginalt 6V anlegg ved bytte til 12V. Lysbryteren har en innebygd "vippe" som slår ut ved overbelastning. Hvis bilen din har ikke oppgradert el.anlegg, så sjekk først om det forefinnes et overslag, dårlig kontakt, jordingsproblemer e.l. Det kan selvfølgelig også være svikt i bryteren, noe som var mye av på Midt- slutten av -60. Har du koblet opp ekstra strømforbrukere, eller andre ting som høyeffektsforsterker etc. om strømanlegget, kan også dette være medvirkende årsak. På mange US biler går faktisk hovedstrømmen gjennom lysbryteren. Hvis ikke noe feil/overbelastning finnes, er ettermontert lysrelé tingen. |
|
| Forfatter: | Smallblock Power E-body [ Tor 07. Feb 2008 00:14 ] |
| Innleggets emne: | |
På min 85 Buick kom dette problemet da det blei skifta fra sealed beam nærlys til H4 pærer som hadde både nær og fjernlys. Blei for mye strøm gjennom bryteren,og lyset slo seg av etter 30 minutter med fulle lys.Med fulle lys lyser både ytre lykter og indre lykter... Tror det er ei varmesikring inni der. |
|
| Forfatter: | Mr Fox [ Tor 07. Feb 2008 01:15 ] |
| Innleggets emne: | |
Dei fleste amcars har termosikring i lysbryter Sealed beam lampene er på ca 40-45 watt, halogen lampene (H4) er på 55-60 Watt På grunn av den økte effekta (Watt) blir strømforbruket større og termosikringa blir overbelasta |
|
| Forfatter: | F-100 [ Tor 07. Feb 2008 03:12 ] |
| Innleggets emne: | |
Her er en grei beskrivelse på hvordan en kobler inn relèer for å "spare" den originale lysbryteren: http://fordtruk.com/index41.html |
|
| Forfatter: | dewille [ Tor 07. Feb 2008 18:32 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei, F-100 det var koblingskjema æ var ute etter ja, hviste æ hadde sett det før ja, takker og bukker
|
|
| Forfatter: | F-100 [ Fre 08. Feb 2008 02:53 ] |
| Innleggets emne: | |
Postet linken i en annen tråd for en tid tilbake. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|