AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 14:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 04. Mai 2020 14:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 31. Mar 2011 13:24
Innlegg: 7
Har en 1998 Dodge Dakota hvor fulltlys indikator lyser hele tiden når lysbryter og tenning er av.
Slår jeg på lys, lyser den sammen med nærlys og slukker ved fullt lys.
Tar jeg ut lysbryter lyser den.
Tar jeg ut den ene hovedlampa lyser den, men tar jeg bort begge slukker den.
Tar jeg bort fulltlys hendelen lyser den, men holder jeg inne hendelen slukker den, men da går jo også fullt lys på.

Jeg har akkurat vert ute med dashbord på bilen og reparert ledningsnett da det hadde smeltet her og der etter noe elendig alarmkobling. Jeg er helt sikker på at ledningsnettet er tipp topp.
Feilen kom heller ikke umiddelbart etter montering, men etter en stund.

Bilen har ikke DRL etter hva jeg kan se.

Tar jeg ut sikring 7 i motorrom fungerer lys og indikator som det skal, men da er det mye annet som ikke virker. Det var denne sikringen som hadde røket når ledningene i dashbordet hadde smeltet også.

Ser noen har opplevd liknende feil når det er byttet om på 9004 og 9007 pærer, men her er det 9007 pærer og kabling til 9007. Jord i midten.

Det viker som om denne indikatoren er jordingstyrt og ligger i samme jordingskrets som feks bremselysbryter. Bremselysbryter er nettopp skiftet ut med en ny, og det var etter det at jeg oppdaget denne feilen. Men jeg satte også inn en radio i samme slengen. Usikker på når lampa dukket opp.
Men det fungerer ikke å koble fra noen av delene, så det er ikke sikkert det har noen sammenheng.

Håper noen har vert borti lignende problem, som kan gi meg ett tips om hva jeg kan sjekke eller har løsninger.


Mvh
Vidar Mæland


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support