| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Oldmobile ladeproblem++ https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=27499 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Dodge shorty [ Man 18. Sep 2017 04:02 ] |
| Innleggets emne: | Oldmobile ladeproblem++ |
Hei, lillebror er blitt lykkelig eier av en 1969 olds cab med 455 motor. Med gamle biler kommer småfix. 1. Lading: Når vi starter bilen går ladinga sakte men sikkert opp til ca 13,4-13,7v. Når vi parkerer bilen, og har felt opp cabben, ser vi at den bare lader 12,4v (begge målingene er på batteripolene) Vi har rengjort polene og sjekket jordledning til motorblokka. Trenger tips til feilsøk evnt hva som er feilen. 2. Når vi parkerer bilen så er det ikke sånn summelyd/varsel om at vi har glemt lysa, kan man kjøpe en dings, eller kan vi koble den opp mot den lyden som kommer når man åpner døra uten å ta ut nøkkern? Venter spent på svar |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Man 18. Sep 2017 08:57 ] |
| Innleggets emne: | Re: Oldmobile ladeproblem++ |
Dere må få tatt en dynamotest. dvs, mål på dynamoen mens motoren går, både med og uten lys, vift og andre forbrukere på. Det burde gi en indikator på om spenningsregulatoren er gåen. Få også testet batteriet i samme slengen. Ikke sikkert at det er feil på batteriet, men kjekt å være sikker. Når det kommer til lyssummer, så finnes de på Evilbay (Ebay) til små priser |
|
| Forfatter: | Dodge shorty [ Man 18. Sep 2017 12:20 ] |
| Innleggets emne: | Re: Oldmobile ladeproblem++ |
Hei, skal prøve det du sier, veit du forresten hva de lyssummerne heter på engelsk, evnt link til en ikke nødvendighvis til denne bilen, så kan jeg google meg videre |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Ons 20. Sep 2017 10:53 ] |
| Innleggets emne: | Re: Oldmobile ladeproblem++ |
De kalles "Headlight On Buzzer" eller "Headlight On Alarm". http://www.ebay.com/itm/Car-Headlight-O ... fv99wpyNnQ |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|