| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Chevrolet tahoe 6.5td 1999 dashbordlys skrur seg ikke på. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=27441 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | arne.boe97 [ Fre 04. Aug 2017 23:29 ] |
| Innleggets emne: | Chevrolet tahoe 6.5td 1999 dashbordlys skrur seg ikke på. |
Fikk ett problem med dashbordlyset i dag. Når jeg skrudde det på så hørte jeg at det kom en gnist ett sted. Å dashbordlyset skrudde seg ikke på, tenkte først det kunne være sikkring å det var det. Men når begynte å kjøre igjen så hørte jeg at det kom en gnist igjen å sikkringa røk. I sikkringsboksen inne i bilen sto det nr 14 illum. Der var der ingen sikkring men sto at det skulle være en 10A sikkring der så det var der jeg satte inn å fikk lys. Spørsmålene mine er: Er det en annen sikkring som hører til dashbordet å? Å evt hvor sitter den? Hvis det er overspenning en plass har noen vært borti dette tidligere å kan hjelpe med hvor det er lurt å starte å feilsøke? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk |
|
| Forfatter: | Sturmtiger [ Lør 05. Aug 2017 01:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Chevrolet tahoe 6.5td 1999 dashbordlys skrur seg ikke på |
Høres ut som du har ett jordings problem under dashbordet. Sikkert bare en kabel som kortslutter i en jordingsplass. Forrige eier ga sikkert opp, og tok bare ut sikringen. Det er bare en sikrings boks inni kupe'en som styrer lysene inni. Du kan også skjekke motorrom sikringsboks om det er noe morsomt som fåregår der, men det er tvilsomt. Du får skjekke kabelen som går ifra sikringen hvis du har lyst å finne ut av problemet. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|