AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 02. Okt 2016 15:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 02. Okt 2016 15:13
Innlegg: 2
Hei, har nylig kjøpt en 2001 Tahoe og jeg sliter med å få tåkelys fremme til å lyse, samt tåkebaklys.
Jeg finner ikke noe galt med verken sikringer eller lignende, er det noen her inne som har noen gode tips?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2016 00:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Har du sjekket sikringen det står INT PRK på ? Evt sjekket releet?
Har også vært borti defekt bryter til tåkelys forran, også brent bcm om det f.eks har stått noe ombygde greier der en gang? Konvertert til xenon elr lignende?

Angående tåkelyset ditt bak KAN bilen din en gang ha fått omprogrammert ecu til russisk software, om den har hatt trøbbel med startsperre tidligere? Da forsvinner tåkelyset....

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2016 17:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 02. Okt 2016 15:13
Innlegg: 2
Hei, ja jeg mener det sto på en kvittering i mappen som fulgte bilen att Bcm har vært programmert til US standard. Så da er det ikke noen vei utom å starte planleggingen med å legge opp nye ledninger, sikringer og relé.??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Okt 2016 00:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Ja det er vel en måte og gjøre det på det også, us standard har da bare 1 startsperre mens eksport modeller har 2 startsperrer, både nøkkel og den fjernåpninga av låser så mulig det er gjort slik og da har du trolig mista tåkelyset bak iallefall...
Glad jeg har hp tuners for fjerning av startsperre, slipper alt dette styret da :)

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Nov 2016 18:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Sep 2006 19:38
Innlegg: 85
Bosted: Nordland, fauske
doey skrev:
Ja det er vel en måte og gjøre det på det også, us standard har da bare 1 startsperre mens eksport modeller har 2 startsperrer, både nøkkel og den fjernåpninga av låser så mulig det er gjort slik og da har du trolig mista tåkelyset bak iallefall...
Glad jeg har hp tuners for fjerning av startsperre, slipper alt dette styret da :)

er det derfor mitt tåkelys bak ikke virker plutselig etter det er blitt lagt inn us standard?

_________________
Chevrolet Tahoe 5,3 2001
Chevrolet k2500 silverado 6.2D 1991 Solgt
Chevrolet Suburban 6.2D 1986 Solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2016 02:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Jepp

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2016 02:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Sep 2006 19:38
Innlegg: 85
Bosted: Nordland, fauske
hva må jeg gjøre for å få det til å virke igjen da?, kommer jo som feil på eu vil jeg tro og da som en 2er feil

_________________
Chevrolet Tahoe 5,3 2001
Chevrolet k2500 silverado 6.2D 1991 Solgt
Chevrolet Suburban 6.2D 1986 Solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Nov 2016 04:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Legge opp alt på nytt igjen på den "gamle" måten utenom bcm,n....

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Nov 2016 21:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 05. Sep 2006 19:38
Innlegg: 85
Bosted: Nordland, fauske
altså legge nye kabler bak til tåkelys?, snakket med verkstedet og han sa må finne en bil med amrikansk vinnr med tåkelys så skulle det gå greit

_________________
Chevrolet Tahoe 5,3 2001
Chevrolet k2500 silverado 6.2D 1991 Solgt
Chevrolet Suburban 6.2D 1986 Solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support