AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 23:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2016 11:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
hei
Håper noen kan hjelpe.Har fått problemer med at sikring for ignition system instrumentcluster ,Pcm/powerrelay,absrelay/pia engine(diesel)30 amp sikring går.Som eg forstår ut fra denne forklaring så gjelder denne sikring pcm,abs,og for tenning(start gløding).Har prøvd å sette i ny sikring ,men går igjen med en gang eg setter på tenning og kinner.Har hatt problemer med abs i lang tid med, at lys for abs i instumentpanel har lyst.Alt nytt av sensorer +skiver lager.Sist uke begynte bremsene å tulle så mistenker pumpen til abs som ligger på ramma eller abs module som er de siste å skifte.Kan kansje vere rele som forårsaker dette,men veit for lite om de eletriske til å holde på å måle meg frem.Noen som har noen tips ??? Spør gjerne om de er noe mere som trengs å forklares så skal eg prøve.PS varsel for gløding lyser ikke når sikring er defekt og lyser heller ikke når eg har slått på tenning uten å være sikker før eg har forsøkt å starte.Gløderelet er også nytt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2016 16:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Muligens funnet feilen,men sliter med å få tatt bort rett ledning til fuel heater element i dieselfilter,men hvordan ? Sitter en kontakt på filterhuset men den har tydligt vis flere funksjoner i kontakten så eg ikkje får start.Sprenger ikkje flere sikringer nå så er rimelig sikker på at feilen ligger der i varmeelement,men er so trangt at eg ikkje får plass og får heller ikkje opp den som filter settes ned på.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2016 17:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Problemer funnet og fikset,etter snakk med en ford mekaniker som hadde jobbet med disse bilene noen år.Fikk tips om kjent problem med varmetråd i diselfilter som bruker å gå og da kortslutter de den 30 amp sikring som styrer pcm og abs i motorom.Koblet bare av i dieselfilterkopp og kjører nå uten forvarming av dieselfilter.Gjenstår å se om de blir problemer til vinteren når de blir kaldt om man trenger den her heime på Vestlandet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Apr 2016 02:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 18. Mar 2010 21:40
Innlegg: 20
Bosted: The Beach
Hei, har postet om dette problemet på forumet før ;-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Apr 2016 09:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 18:05
Innlegg: 150
Bosted: Haram (Tennfjord)
Den har ikke eg funnet,men de beste for meg er at feilen er funnet og bilen nå går. :D :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support