| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Innstilling av fordeler https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=11847 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | s.k [ Lør 01. Mai 2010 19:05 ] |
| Innleggets emne: | Innstilling av fordeler |
Hei. Når jeg skulle bytte innsugs pakning i dag så glømte jeg å merke hvilken retning rotoren sto før jeg tok ut fordeleren. Åssen skal jeg gå fram for å stille inn dette på nytt? Er relativt ny når det gjelder dette så er fint om noen kunne gitt meg en utfyllende forklaring;D Er en 350 motor det dreier seg om. Med msd tenning. |
|
| Forfatter: | amcarfreak [ Lør 01. Mai 2010 21:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Innstilling av fordeler |
Stempel på topp eller tenningsmerke på veiv på null og da skal rotor peke på sylinder 1.. så får du prøve deg frem på fordeler og justere når du har startet opp.. |
|
| Forfatter: | rokkern [ Lør 01. Mai 2010 21:18 ] |
| Innleggets emne: | Re: Innstilling av fordeler |
Hvis du putter en finger inn i sylinder 1. mens du snurrer rundt merker du når den slutter å blåse. Da er du ca på øvre dødpunkt/tdc. Finn så merkene på veiva og vri motoren til den er på null. Så tar du fordeleren og prøv som forklart over å sett den sånn at rotoren peker rett etter den tennplugg kabelen som går til sylinder 1. På denne måten har du litt fortenning og motoren skal kunne starte for finjustering med lampe. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|