AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Innstilling av fordeler
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 19:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 05. Sep 2008 11:21
Innlegg: 14
Hei.

Når jeg skulle bytte innsugs pakning i dag så glømte jeg å merke hvilken retning rotoren sto før jeg tok ut fordeleren.
Åssen skal jeg gå fram for å stille inn dette på nytt?
Er relativt ny når det gjelder dette så er fint om noen kunne gitt meg en utfyllende forklaring;D

Er en 350 motor det dreier seg om. Med msd tenning.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Innstilling av fordeler
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 21:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
Stempel på topp eller tenningsmerke på veiv på null og da skal rotor peke på sylinder 1.. så får du prøve deg frem på fordeler og justere når du har startet opp..

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Innstilling av fordeler
InnleggSkrevet: Lør 01. Mai 2010 21:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Hvis du putter en finger inn i sylinder 1. mens du snurrer rundt merker du når den slutter å blåse. Da er du ca på øvre dødpunkt/tdc. Finn så merkene på veiva og vri motoren til den er på null.
Så tar du fordeleren og prøv som forklart over å sett den sånn at rotoren peker rett etter den tennplugg kabelen som går til sylinder 1. På denne måten har du litt fortenning og motoren skal kunne starte for finjustering med lampe.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support