AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Lading i en 1980 chevy caprice.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=11559
Side 1 av 1

Forfatter:  Chevelle_68 [ Tor 08. Apr 2010 21:25 ]
Innleggets emne:  Lading i en 1980 chevy caprice.

Holder nå på å prøve og finne ut av det evigvarende ladde problemet på Capricen eg har.
Målte landinga på den og den viste nesten 19volt. Det er vel litt mykje vil eg tru.
Sjekket drevinga til dynamoen. Den var ca 1 veiv og 3,5 på dynamo. Er dette for mykje?
Har nå funnet meg en 105amp dynamo fra en 92 Chevy diesel van. Dette er en Delco dynamo. Sjekket drevinga på den, og det vart 1 veiv og 3 på dynamo.

Stusser da litt i korleis eg skal koble dynamoen fra vanen.
Noen som har peiling?

Er dette en god dynamo?

Her er noen bilder av den.

Vedlegg:
DSC01911.JPG
DSC01911.JPG [ 76.67 KiB | Vist 2556 ganger ]
DSC01912.JPG
DSC01912.JPG [ 70.68 KiB | Vist 2556 ganger ]
DSC01913.JPG
DSC01913.JPG [ 77.74 KiB | Vist 2556 ganger ]
DSC01914.JPG
DSC01914.JPG [ 84.88 KiB | Vist 2556 ganger ]
DSC01915.JPG
DSC01915.JPG [ 96.07 KiB | Vist 2556 ganger ]

Forfatter:  v8power [ Tor 08. Apr 2010 22:41 ]
Innleggets emne:  Re: Lading i en 1980 chevy caprice.

Drivingen har ikke noe å si for spenningen. Prøv dynamoen du og se.

Forfatter:  Chevelle_68 [ Tor 08. Apr 2010 22:47 ]
Innleggets emne:  Re: Lading i en 1980 chevy caprice.

Kar den skall koblast den enkle lendninga fra Delco dynamoen da, nåken som veit d?

Forfatter:  Chevelle_68 [ Fre 09. Apr 2010 21:35 ]
Innleggets emne:  Re: Lading i en 1980 chevy caprice.

Har nå koblet opp den nye dynamoen. Den ser ut til å funke fint. Den ladet med en gang 14.7volt.
Eneste bekymringa mi noe er når eg begynner å slå på ting. Vist eg slår på langlysa og varmeaparatet, detter volten mykje på laddinga. Eg hører også mere hyling fra dynamoen.
Hva er det som gjør dette?
Batteriet er ganske nytt. Kan det være det som allerede er begynt å bli kapputt?
Kan det være for tynne ledninger fra dynamo? Ledningsnette der er originalt.
Skal bygge nytt anlegg i bilen også. Så eg er litt bekymret for hva som skjer da.

Forfatter:  Roar [ Fre 09. Apr 2010 21:47 ]
Innleggets emne:  Re: Lading i en 1980 chevy caprice.

Hvis ledningsnettet ditt originalt har hatt en 60 ampere eller lignende type dynamo og du nå har innstallert en 100 A så burde du også øke kvadratet på ledningen til batteriet. Ellers så kan faktisk dynamoen får problemer med å lade på full belastning.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/