AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 08. Apr 2010 21:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Holder nå på å prøve og finne ut av det evigvarende ladde problemet på Capricen eg har.
Målte landinga på den og den viste nesten 19volt. Det er vel litt mykje vil eg tru.
Sjekket drevinga til dynamoen. Den var ca 1 veiv og 3,5 på dynamo. Er dette for mykje?
Har nå funnet meg en 105amp dynamo fra en 92 Chevy diesel van. Dette er en Delco dynamo. Sjekket drevinga på den, og det vart 1 veiv og 3 på dynamo.

Stusser da litt i korleis eg skal koble dynamoen fra vanen.
Noen som har peiling?

Er dette en god dynamo?

Her er noen bilder av den.


Vedlegg:
DSC01911.JPG
DSC01911.JPG [ 76.67 KiB | Vist 2554 ganger ]
DSC01912.JPG
DSC01912.JPG [ 70.68 KiB | Vist 2554 ganger ]
DSC01913.JPG
DSC01913.JPG [ 77.74 KiB | Vist 2554 ganger ]
DSC01914.JPG
DSC01914.JPG [ 84.88 KiB | Vist 2554 ganger ]
DSC01915.JPG
DSC01915.JPG [ 96.07 KiB | Vist 2554 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Apr 2010 22:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Drivingen har ikke noe å si for spenningen. Prøv dynamoen du og se.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 08. Apr 2010 22:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Kar den skall koblast den enkle lendninga fra Delco dynamoen da, nåken som veit d?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Apr 2010 21:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Har nå koblet opp den nye dynamoen. Den ser ut til å funke fint. Den ladet med en gang 14.7volt.
Eneste bekymringa mi noe er når eg begynner å slå på ting. Vist eg slår på langlysa og varmeaparatet, detter volten mykje på laddinga. Eg hører også mere hyling fra dynamoen.
Hva er det som gjør dette?
Batteriet er ganske nytt. Kan det være det som allerede er begynt å bli kapputt?
Kan det være for tynne ledninger fra dynamo? Ledningsnette der er originalt.
Skal bygge nytt anlegg i bilen også. Så eg er litt bekymret for hva som skjer da.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Apr 2010 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hvis ledningsnettet ditt originalt har hatt en 60 ampere eller lignende type dynamo og du nå har innstallert en 100 A så burde du også øke kvadratet på ledningen til batteriet. Ellers så kan faktisk dynamoen får problemer med å lade på full belastning.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support