| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Koblingsskjema Suburban 95` https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=11419 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Galaxie [ Tor 25. Mar 2010 12:49 ] |
| Innleggets emne: | Koblingsskjema Suburban 95` |
Noen som har koblingsskjema til 95`Suburban? Eller tips om steder på nett. Prøver å få innerbelysningen til å virke hele tiden, og ikke kun av og til.. |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Fre 26. Mar 2010 09:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Ingen?? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 26. Mar 2010 13:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
hvornår funker belysingen, og under hvilke forhold? |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Fre 26. Mar 2010 13:29 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Veldig tilfeldig egentlig.. Har ikke sett noe sammenheng med luftfuktighet/temperatur hvis det er det du tenker på. Lenge mellom hver gang. Spottene i tak konsollen virker kun når dome override knappen står på off. Men blir svakere ettersom hvor mange av de man setter på. (fler enn 2 og det er mørkt) Selve coupe lyset er helt mørkt, men er strøm der. (og ja, sjekka pærene Tyder vel på en jordingsfeil dette. Sjekka alle dørbrytere sist lysa virket normalt, men de så ut til å virke fint. Lyset som sitter under dashboardet ved pedalene virker som den skal når jeg åpner dørene. Finner ikke strøm inn til dome override bryteren. Det går en hvit ledning til den, og har lest et sted at hvit er strøm til coupelys? Har strøm på sikring. Skulle gjerne hatt et koblingskjema ja.. Eller har du forslag? |
|
| Forfatter: | Finduz [ Fre 26. Mar 2010 16:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Hei Ronny Jeg har en kamerat som jobber daglig med sånne biler. Jeg får låne en Shop-manual i helgen. Og tar å kopierer det elektriske anlegget og sender det til deg. Skal se hva jeg får gjort i morra /Finn Johansen |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 26. Mar 2010 17:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
kan ikke forestille mig, at der er så stor forskjell på 90 å 95, på det elektriske! så jeg skal se om ikke jeg kan finne noget i boka. men ellers tyder det på, at du ikke har jording, eller begrenset med jording. og når domelight, taper effekt, etterhvert, som der kommer flere lamper på, vil jeg bede dig sjekke med sigarettenneren. er der strøm på den, og hvor stor er effekttapet, på lamperne, når du kobler noget på tenneren! de to er nemlig koblet sammen på min subb! skal sjekke op med www.autozone.com senere. skal snart hente barna, så jeg napper lige den siste kaffen, innen jeg skal kjøre! |
|
| Forfatter: | Finduz [ Fre 26. Mar 2010 17:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Det er visst forskjell på el-anlegget opptil -92 og fra 92-96 Sub. Mistenker "reostat-bryteren" til Doome-light, som har en motstand til dimminga av lampene. Ellers kan det ligge en feil i en dørlysbryter, som oppfører seg annerledes i "åpen"-"lukket" tilstand. Men det lukter litt jordfeil her også.... /Finn Johansen |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Fre 26. Mar 2010 17:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Takk for hjelp Pappa Wolf og Finn ! Skal sjekke dette med lighter og se om det er strøm der. ampèrmeteret oppførte seg plutselig rart under en tur her istad også. Fikk et kort blink av Check gauges også. Så tydeligvis er det noe kødd her et sted.. Har ikke måleutstyr her hjemme, så må ta den opp i garasjen i morra og sjekke lading og effekttap. reostat-bryteren, er den trinnløse til dimming av instrumentlys, og til å skru på taklys konstant ikke sant ? Mistenker en jordingsfeil, ja |
|
| Forfatter: | Finduz [ Fre 26. Mar 2010 17:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Hyggelig hvis du får ordna det Ja, det er den trinnløse-bryter`n til innvendig lys. Plutselig feil på ampere-meteret kan også være jordfeil. skal se du finner ledninger som er "grønne" inni av irr Skifte ut litt kabler, Så - vips- er det i orden Jeg tar en tur ned på jobben i morra og "scanner" el-anlegget og mailer det til deg. Hva er mailadressa di ? /Finn Johansen |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Fre 26. Mar 2010 18:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Hadde vært kjempefint. Er mye stæsj på denne, så det er ikke akkurat oversiktlig el-anlegg. Masse ledninger til fjernkontroll på rattet, El- svingbart førersete, LPG driften, Defa varme m/tidsur og jeg finner også en alarm under dashboardet som ikke er i bruk. Mistenker den litt, da jeg regner med den er koblet til dørbryterene.. Blir en ordentlig ryddejobb under der nå. Ampèrmeteret viser normalt igjen nå. (fant ut at forsterkeren var glemt slått av igår, så den har tappet batteriet litt Har strøm på lighter, og plugga inn en sånn batteritester. Vet ikke hvor mye man kan stole på den, men den viste ihvertfall ingen feil på batteri og lading. Som sagt får jeg måle ordentlig i morra. En annen rar ting, er at spottene i taket ikke virker hvis jeg tar ut pæra i lyset som sitter under dashboardet? Spottene har virket før uten at den pæra har vært i. (satte først pære inn i går, da jeg feilsøkte) Den lyser nå nesten unaturlig sterkt, så tok den ut igjen. |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Fre 26. Mar 2010 18:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Bilder av faenskapet.. Noen som vet hvordan får man av denne konsollen?
|
|
| Forfatter: | Finduz [ Lør 27. Mar 2010 21:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Åssen har det gått /Finduz |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Lør 27. Mar 2010 23:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema Suburban 95` |
Måtte være familiefar idag, så fikk ikke sett på bilen. Men har kikket på utdraget fra servicemanualen jeg fikk av deg, (takk for det) og fått noen tips. Så skal se på bilen i morra |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|