| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Dynamo med intern regulator (bilde) https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=11113 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Soulair [ Lør 27. Feb 2010 12:27 ] |
| Innleggets emne: | Dynamo med intern regulator (bilde) |
Har kjøpt meg en helt ny 100 amp dynamo fra summit. Jeg er ikke vant til denne type dynamo men har fått høre at en av disse ledningene skal til ladelampa og den andre skal føle på +. I så fall hvem av disse skal hvor? Ser det står 1(R) og 2(F). Please help!
|
|
| Forfatter: | walker76 [ Lør 27. Feb 2010 12:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Dynamo med intern regulator (bilde) |
Uten at eg veit da so trur eg nok den tjukkaste ledningen ska på plussen på batterie. Blir øveraske visst ikkje Følgte da ikkje med koblingsskjema?? |
|
| Forfatter: | 73camaro [ Lør 27. Feb 2010 12:47 ] |
| Innleggets emne: | Re: Dynamo med intern regulator (bilde) |
1r ladelampe 2f +tenning |
|
| Forfatter: | Soulair [ Lør 27. Feb 2010 13:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Dynamo med intern regulator (bilde) |
73camaro skrev: 1r ladelampe 2f +tenning Supert! Takk skal du ha |
|
| Forfatter: | Joda [ Tir 18. Mai 2010 23:36 ] |
| Innleggets emne: | Re: Dynamo med intern regulator (bilde) |
Eller noe sånn som R=referance = batteriet F= field = Ladelampa Mvh. Joda |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Ons 19. Mai 2010 07:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Dynamo med intern regulator (bilde) |
enig med joda her. Ref = spenningsreferanse for regulatoren, mao, direkte til batteri (ladingen foregår jo med kovedkabelen, så denne trenger (ikke være tykk) F=Field: ladeampe, da kretsen til ladelampa får spenning når tenningen skrus på, og dynamoen trenger feltspenning for å "sette i gang". denne kretsen kan ikke være tilkoblet hele tiden, da batteriet vil tappes. -Camarogeddon |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|