| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Kjøpt ny coil... resistor? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=11094 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | chevelle02 [ Tor 25. Feb 2010 20:15 ] |
| Innleggets emne: | Kjøpt ny coil... resistor? |
Hei! Skal montere en ny coil på en ford 72 400cid motor. På den nye coilen jeg fikk fra am.bildeler står det 12v external resistor required. Vil denne passe rett på? Hvordan vet jeg om det er noe resistor på min bil? Har lite erfaring med akkurat dette. Noen som kan hjelpe? |
|
| Forfatter: | chevelle02 [ Tor 25. Feb 2010 20:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: Kjøpt ny coil... resistor? |
http://www.amerikanskebildeler.no/index ... _1707_1734 Der er coil'n jeg har |
|
| Forfatter: | leaded [ Man 01. Mar 2010 23:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: Kjøpt ny coil... resistor? |
".......12v external resistor required. Vil denne passe rett på? Hvordan vet jeg om det er noe resistor på min bil? Har lite erfaring med akkurat dette. Noen som kan hjelpe?" External resistor, er en motstand som sørger for at coilen får 12v i start øyeblikket, hvis ikke er det typisk at motoren starter først når du slipper nøkkeln i startposisjonen (startmotoren stopper..) denne sørger for at spenningen holdes. Noen slike "resistorer" sitter utvendig montert på eller ved coilen ( den hvite saken på bildet:) Noen har ellers en innebygget sak i ledningsnettet fra + tenningsbryter/lås til + på coilen Vanligvis holder vel coilplussen ca. 9V hvis det finnes en motstand originalt i ledningen,når motoren går. (hvis jeg ikke husker helt feil..) er den 12v konstant (start, og når motoren går) finnes den ikke her. En slik resistor (motstand) kan også kjøpes løs. Ser at ingen har gitt deg noe svar ennå, så håper jeg kunne hjelpe litt. Om det finnes originalt ,og om denne coilen du har kan settes rett på, det må spørre andre om. Teknisk hjelp på f.eks. Amcar burde kunne svare på dette. |
|
| Forfatter: | Werner'n [ Man 01. Mar 2010 23:44 ] |
| Innleggets emne: | Re: Kjøpt ny coil... resistor? |
Finnes i forskjellige med forskjellige motstander. her er en: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-4-Ohm- ... 4a9e8aa787 |
|
| Forfatter: | chevelle02 [ Tir 02. Mar 2010 16:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Kjøpt ny coil... resistor? |
Etter litt googling fant jeg ut at det skal være ledning med motstand på min bil. Idag målte jeg spenning på + på coil mens motorn går, er bortimot 10v der |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|