AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøpt ny coil... resistor?
InnleggSkrevet: Tor 25. Feb 2010 20:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 06. Mai 2008 00:58
Innlegg: 25
Hei!
Skal montere en ny coil på en ford 72 400cid motor.
På den nye coilen jeg fikk fra am.bildeler står det 12v external resistor required.
Vil denne passe rett på? Hvordan vet jeg om det er noe resistor på min bil?
Har lite erfaring med akkurat dette. Noen som kan hjelpe?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Feb 2010 20:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 06. Mai 2008 00:58
Innlegg: 25
http://www.amerikanskebildeler.no/index ... _1707_1734

Der er coil'n jeg har


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Mar 2010 23:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
".......12v external resistor required.
Vil denne passe rett på? Hvordan vet jeg om det er noe resistor på min bil?
Har lite erfaring med akkurat dette. Noen som kan hjelpe?"


External resistor, er en motstand som sørger for at coilen får 12v i start øyeblikket, hvis ikke er det typisk at motoren starter først når du slipper nøkkeln i startposisjonen (startmotoren stopper..) denne sørger for at spenningen holdes.
Noen slike "resistorer" sitter utvendig montert på eller ved coilen
( den hvite saken på bildet:)
Bilde

Noen har ellers en innebygget sak i ledningsnettet fra + tenningsbryter/lås til + på coilen
Vanligvis holder vel coilplussen ca. 9V hvis det finnes en motstand originalt i ledningen,når motoren går. (hvis jeg ikke husker helt feil..) er den 12v konstant (start, og når motoren går) finnes den ikke her.
En slik resistor (motstand) kan også kjøpes løs.

Ser at ingen har gitt deg noe svar ennå, så håper jeg kunne hjelpe litt. Om det finnes originalt ,og om denne coilen du har kan settes rett på, det må spørre andre om. Teknisk hjelp på f.eks. Amcar burde kunne svare på dette.

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Mar 2010 23:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 30. Sep 2007 15:44
Innlegg: 25
Bosted: Molde
Finnes i forskjellige med forskjellige motstander.

her er en: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1-4-Ohm- ... 4a9e8aa787

_________________
Bullshit Productions..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Mar 2010 16:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 06. Mai 2008 00:58
Innlegg: 25
Etter litt googling fant jeg ut at det skal være ledning med motstand på min bil.
Idag målte jeg spenning på + på coil mens motorn går, er bortimot 10v der


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support