| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Koblingsskjema til 1968 Galaxie https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=10800 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | kølla [ Lør 30. Jan 2010 20:00 ] |
| Innleggets emne: | Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
Hei, jeg har satt inn en Petronix tenning i min 1968 Galaxie med 390 motor. Petronixen skal jo ha 12 volt konstant på coilen så jeg lurte på om det var noen som hadde en ide hvor det er best å hente den? Vet at det beste er å hente den direkte fra tenningen men da må jeg ha et koblings skjema for å klippe rette ledningen. |
|
| Forfatter: | cad331 [ Lør 30. Jan 2010 20:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
den gamle coilen din hadde vel 12v den også, |
|
| Forfatter: | svein [ Lør 30. Jan 2010 20:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
kølla skrev: Hei, jeg har satt inn en Petronix tenning i min 1968 Galaxie med 390 motor. Petronixen skal jo ha 12 volt konstant på coilen så jeg lurte på om det var noen som hadde en ide hvor det er best å hente den? Vet at det beste er å hente den direkte fra tenningen men da må jeg ha et koblings skjema for å klippe rette ledningen. Eller et multimeter / prøvelampe. |
|
| Forfatter: | kølla [ Lør 30. Jan 2010 20:25 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
cad331 skrev: den gamle coilen din hadde vel 12v den også, I start øyeblikket ja, men under drift er det 9v, Petronixen skal ha 12v konstant. Ford har formotstand i ledningen, så jeg må legge opp en ny. |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Søn 31. Jan 2010 10:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
er det ikke da bare å benytte den gamle ledningen, men klippe den av/fjerne formotstanden? da skal de jo bli 12 V på coil... |
|
| Forfatter: | Roar [ Søn 31. Jan 2010 11:41 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
Hvis du studerer ledningene dine nøye så vil du se at det står " resistance" eller noe i nærheten på motstands ledningen. I de fleste tilfellene så går den fra torpedoveggen og ut til coil ( eventuelt fra nøkkel til torpedovegg). Enkleste metoden hvis man ikke vil ødelegge det originale nettet på bilen er å koble inn en strømtjuv rett føre der mostandsledninegn begynner og dra denne til coilen.Enden på mostandsledningen ved coilen enten kobler du sammen med den nye eller legger død med en god isolasjon. |
|
| Forfatter: | kølla [ Søn 31. Jan 2010 12:54 ] |
| Innleggets emne: | Re: Koblingsskjema til 1968 Galaxie |
Roar skrev: Hvis du studerer ledningene dine nøye så vil du se at det står " resistance" eller noe i nærheten på motstands ledningen. I de fleste tilfellene så går den fra torpedoveggen og ut til coil ( eventuelt fra nøkkel til torpedovegg). Enkleste metoden hvis man ikke vil ødelegge det originale nettet på bilen er å koble inn en strømtjuv rett føre der mostandsledninegn begynner og dra denne til coilen.Enden på mostandsledningen ved coilen enten kobler du sammen med den nye eller legger død med en god isolasjon. Det var akkurat slik jeg hadde tenkt det Regnet med at spennings fallet på 3v har nøye sammenheng med ledningens lenge og at om jeg koblet meg på ved tenningen så er det 12v konstant. Skulle jo bli den ryddigste måten å gjøre dette på, så kan man jo bare bytte tilbake til stift om det skulle vere aktuelt senere siden alt er intakt. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|