Camarogeddon skrev:
kjapp feilsøking:
døde alt? - noe er feil med hovedstrømmen i bilen
hvis hovedstrømmen - skjekk rundt batteri, prøv med startbooster eller annet batteri. skjekk om du har svidd av en "fusible link" et eller annet sted. disse er normalt montert nære batteriet.
døde deler av bilen?, noe funker, men ikke alt - feil i en av bilens kurser.
Her, så begynn med sikringer. Du nevnte ikke noe om røyk, så alfaalfa har nok rett i at du ikke har svidd noen ledninger. det ville du ha merket, det ryker som bare faen.
hvis alt av sikringer er helt (ta ut og sjekk) så er det på tide å ta fram multimeteret og måle deg fram til hvor det er brudd i de kretsene som ikke funker. (i ditt tilfelle starter og tenning i hvertfall siden du ikke får flytt på dingsen.)
(hvis det er bare starteren som ikke sviver, og alt annet funker, så sjekk bryteren som sørger for at du kun får starta motoren i park og neutral. denne sitter oftest på girvelgeren)
men på det du beskrev så høres det ut som om det er det første tilfellet mest av alt - noe dødt i tilførselen.

Han sier at han ikke har liv i noe elektrisk i bilen
Så han kan vel kanskje utelukke at han har feil bare på en kurs. Heller vel mere mot hovedstrøm tenker jeg..eller
alfaalfa
_________________
alfa-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275