AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 03:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 23. Apr 2010 10:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Apr 2009 11:05
Innlegg: 82
Bosted: Telemark
Liten ting til, noen sier at man ikkje kan boble opp dynamo slik som vist på skjema når ein bygger om fra ekstern til intern rgulator, for spenninga du skulle fått ut på #1 til ladelampa når dynamo starter lading vil ikkje bli brutt når tenning slås av og kan dermed føre til at motoren fortsetter å gå etterpå, litt avhengi av kobling av tenning, dynamo og fordeler... Det skal derfor monteres en diode i serie med kabel til #1..
Erfaringer med dette?

_________________
Oldsmobile Cutlass Supreme 455cid 1972.
Chevrolet Thaoe 5.3Vortec 2002
Pontiac Trans Am 301 WS6 1980
Dodge Charger 400 1973


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Mai 2010 23:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Skal ikke være noe problem å koble slik som du sier. Trenger ingen diode, da du bryter strømmen til ladelampa me Tenninga. Da kan ikke strømmen noen vei å gå.

Mvh. Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support