AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Fre 27. Mar 2009 22:51 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Mar 2007 23:44
Innlegg: 6
Bosted: KATTEM
Heisann våren er nær men lys bør man ha , min 71 mustang har trøbbel med lysa , de pulserer , har hørt meg rundt og løsningen blir vist og skifte bryter da denne er litt sliten , det annbefales også å montere releer , noen som kan ha tegninger på noe slikt ? planen var og få satt det inn ved dimmeren i gulvet da dette er en kort avstand fra bryteren og vil gji lite synlighet ang ledninger , Thor Ovesen
Vedlegg:
ee1e_1.jpg
ee1e_1.jpg [ 14.18 KiB | Vist 3291 ganger ]

_________________
T.E.O.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Fre 27. Mar 2009 23:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Releer får du jo kjøpt ferdige pakker med releer og ledningsnett på Summit Racing, som er plug and play, gjort på noen få minutter å montere og kopple til

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Lør 28. Mar 2009 00:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 14. Jun 2006 08:40
Innlegg: 192
Bosted: Skedsmo
Hvis lysene pulserer har du vel heller en dårlig spenningsregulator? Har du målt spenningen mens du kjører? Helst med viserinstrument som får med seg pulsene. Jeg TROR et digitalt instrument blir for tregt.
Men lysrele er fornuftig uansett, så varer hovedbryteren lenger.

_________________
1989 Astro CL 4WDprosjekt/delebil? Til salgs
1989 Astro V8 TPI prosjekt. Godkjent. Til salgs
1992 Astro AWD shorty
2004 Astro AWD LPG


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Lør 28. Mar 2009 01:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Eller så er det termobrytren i lysbrytren som slår ut og inn. Relet er det en fordel å ha nermest mulig lyktene. Med den enkleste koblingen blir det 2 reler 1 ledning og 1 sikring. Har ikke vert borti rele settet til Summit, men noe tilsvarende. Og det var noe bælete greier med masse ledninger, og beregnet til enkle lykter. Har du dobble lykter trenger du to sett. Desuten å koble selv er nesten raskere en det tar å bestille ett sett.


Vedlegg:
Skjema.JPG
Skjema.JPG [ 19.35 KiB | Vist 3263 ganger ]

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Lør 28. Mar 2009 02:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Mar 2007 23:44
Innlegg: 6
Bosted: KATTEM
Takk var en slik æ håpa på

_________________
T.E.O.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Lysbryter -rele ?
InnleggSkrevet: Lør 28. Mar 2009 12:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Bippe skrev:
Har ikke vert borti rele settet til Summit, men noe tilsvarende. Og det var noe bælete greier med masse ledninger, og beregnet til enkle lykter. Har du dobble lykter trenger du to sett. Desuten å koble selv er nesten raskere en det tar å bestille ett sett.


Summit har to sett, et for enkle lykter, og et for dobble lykter, kommer som ferdig ledningsnett, så det er bare å kopple til + og - så er det bare å kopple på sokkelen fra ene lykten på bilen inn på sokkelen til ledningsnettet, trykke releene inn på sokklene på ledningsnettet og det er ferdigt

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support