AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 18. Okt 2008 12:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 18. Okt 2008 11:36
Innlegg: 4
Bosted: Kongsberg
Etter besøk på trafikkstasjonen sist torsdag ble jeg pålagt å gjøre om de gule parklysene foran til hvitt lys som så mange andre.
Jeg klippet av tilførselen til parklyspæra og forlenget denne, samtidig som
sealed beam nærlysene ble erstattet med Hella lykter med H4 pære og
parklyspære.
Problemet er at fjernlysa har begynt å gløde når bare nærlysa er på ?
Kan dette skyldes forskjell i kopling mellom sealed beam kontakter og
H4 lampa ? Om jeg setter sealed beamen tilbake er alt OK.
Takker veldig for alle svar - skal på etterkontrall mandag


Vedlegg:
Filkommentar: Fleetwood front
new-2.jpg
new-2.jpg [ 19.86 KiB | Vist 5021 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Okt 2008 21:30 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 26. Des 2007 09:50
Innlegg: 179
Bosted: Lørenskog, Akershus
På denne bilen er jo blinklys og parklys samme pære.
Det burde holdt med å bytte ut den gule pæra til en "hvit" da det er lov å ha hvite blinklys men ikke orange parklys.
Jeg setter inn hvite pærer ved visning, aldri noe trøbbel da.
Vedr problemene med H4 lampa kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men det må vel være en annen motstand i H4 pæra som gjør at noe spenning
slipper over til fjernlys.

_________________
Hilsen
Lars
1989 Cadillac Allanté
Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Okt 2008 03:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Kontroler jordingen av lyktene

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Okt 2008 16:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 18. Okt 2008 11:36
Innlegg: 4
Bosted: Kongsberg
Takker for svar - tar sjansen på at de godtar glødinga i fjernlysa imorgen tidlig på trafikkstasjonen - det kommert sikkert av forskjell i motstand.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Okt 2008 22:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 26. Des 2007 09:50
Innlegg: 179
Bosted: Lørenskog, Akershus
Jeg mener det burde holde med å bytte fra gul til blank pære.
Spør om det hvis de kicker på glødinga.

_________________
Hilsen
Lars
1989 Cadillac Allanté
Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Okt 2008 22:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 18. Okt 2008 11:36
Innlegg: 4
Bosted: Kongsberg
Regelverket sier at det skal være orange/gul farge på blinklys. Men på min bil ble det godtatt røde blinklys bak. Fleetwooden har frontblink på
hjørnet som synes både fra front og side. I tillegg grøftelys som kommer på sammen med retningslys. Uansett skal jeg spørre om jeg kan bytte til blank pære. Da hadde jo alt vært mye greiere (og billigere)
Men det jeg har fått pålegg om etterkontroll på, er kun endring til hvitt parklys. - Og i tillegg: Fjerning av rødt markeringslys på sider bak, gravering av VIN nr på høyre ramme front, smøring av styreledd, og fjerning av lekkasjeindikasjon ved høyre bremseskjold bak (han trodde dette skrev seg fra bremseveske, men det viste seg å være en minimal lekkasje fra simring på akselen. Her har jeg bare steamet alt reint, og tatt bilder av bremsesko mv så han skal se at det var tørt og fint.
Så får vi bare krysse fingre imorra på Hønefoss 10:50......


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Okt 2008 22:33 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 26. Des 2007 09:50
Innlegg: 179
Bosted: Lørenskog, Akershus
Jeg har opp gjennom årene nyregistrert 8-10 biler, alle har blitt godkjent med hvite lys. Alle, untatt en, har også blitt godkjent med sidemarkeringslysene også.
Men det er jo mange "konger" på trafikkstasjonene rundtomkring.

_________________
Hilsen
Lars
1989 Cadillac Allanté
Se en 1989 Cadillac Allanté Road Test her:
http://www.youtube.com/watch?v=RIJJZIGTsDM


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 20. Okt 2008 19:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 18. Okt 2008 11:36
Innlegg: 4
Bosted: Kongsberg
Bingo !!!
Bilen ble godkjent som den var.
Jeg spurte om dette med å bytte til hvit pære, men iflg kontrolløren var ikke dette OK.
Så nå ligger skilter og vognkort i forsetet på Cad'en - det er bare å få disse norske skilta til å passe - særlig bak har jeg et problem med 6 x 12"
plass for de tidligere Texas skiltene.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support