AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 20:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
hei
trenger litt hjelp til å hvordan få koblet blink og sidemarkeringslys til bake til orginalt på en chevrolet starcraft G30 92model.
jeg vil ha dem til å lyse hele tiden men når jeg blinker skal de blinke. det blir jo som regel koblet vekk når bilen kommer til norge, men jeg vet ikke hva de gjør.
noen som kan hjelpe meg?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 20:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Det som blir gjort er at den ene ledningen som går til sidelampen blir kuttet og lagt til jord. Det vil si at den avkuttede ledningen fra lampen er jordet. Du må finne den andre enden av ledningen og koble sammen de to. Da skal det sirke som orginalt.

:D

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 20:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 23. Jan 2008 17:34
Innlegg: 490
Bosted: Sandnessjøen
Det som som oftest er gjort for å få denne funktionen er at markeringslysets minus ledning er koplet på blinklysets plus ledning. Da tar markeringslyset jord igjennom blinklyskretsen. Når blinklyset lyser blir det plus på begge sider på markeringslyset å dermed er den mørk.

Terje :)

_________________
Mustan 70 HT.
347 stroker, Holley 600, 4R70W 98 -2002 spec, Baumann (OptiShift) electronics girkontrol, 9" 3.82:1 Detroit Truetrac.

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 22:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
men bak da? skal baklyset blinke da? siden det er orginalt blink på denne bilen?
og blinklys fremme det blinker jo bare men hvordan skal jeg få det til å lyse?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 22:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Orginalt blinker det ikke i sidemarkeringslampene.Hverken foran eller bak.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 22:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
det som jeg er blitt fortalt er at alt skal lyse vanlig, blink foran, sidemarkeringslys og baklys men når jeg blinker skal dette blinke.
for det er ikke egen blink lampe bak orginalt på denne bil, det er sammen med baklykten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 23:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Sidelysene foran skal lyse konstant, men når du setter på blinklysene så skal de blinke. Men de blinker ikke i takt med resten av blinklysene. Det vil si at når det er lys i blinklys foran/bak, da er det ikke lys i sidelys foran og omvent. Skønner? Bak skal sidelys ikke blinke i det hele tatt. De skal bare lyse rødt konstant.

Send meg en pm med din mail adresse så skal jeg skanne skjema fra noen manualer og sende til deg. GM og Chrysler har samme oppkobling. Kanskje Ford også.

:D

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Mar 2008 23:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
ok, slik som det er hos meg nå er det koblet litt her og der, vet ikke helt hva forje eier har prøvd på, men det lyser hele tiden i sidemarkeringslysene og blinker bare framme og bak, vet ikke helt hvor jeg skal begynne lete etter det ledningsnettet som skal være orginalt, håper det str noe på manualene du skulle sende


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Mar 2008 22:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
v8power skrev:
Orginalt blinker det ikke i sidemarkeringslampene.Hverken foran eller bak.

Når sluttet de med det fremme da?

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 00:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Tja. På de bilene jeg har sett på med tilsynelatende urørt ledningsnett har det ikke blinket. Men det er kansje forskjeller på årsmodeller eller fra stat til stat?
Har selv koblet blink i sidemarkeringslysene på biler som ikke har hatt det. Men seff, her i landet blir jo det meste bygget om både ved import og av hobbymekkere så hva som er org er kansje ikke så godt å vite

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 02:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Skeptisk :wink:

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 21:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 10. Mar 2008 20:25
Innlegg: 42
Bosted: Haugesund
hei igjen vil bare si at jeg fikk det til og det blinket omhverandre slik som ble sagt her, når jeg fant det orginale anlegget og fikk brukt det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Mar 2008 23:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
v8power skrev:
Tja. På de bilene jeg har sett på med tilsynelatende urørt ledningsnett har det ikke blinket. Men det er kansje forskjeller på årsmodeller eller fra stat til stat?
Har selv koblet blink i sidemarkeringslysene på biler som ikke har hatt det. Men seff, her i landet blir jo det meste bygget om både ved import og av hobbymekkere så hva som er org er kansje ikke så godt å vite


Sidemarkeringslys ble påbudt i samtlige stater i 68 og har vært det siden.
Sidelys foran skal både blinke og lyse som nevnt tidligere. Bak skal de bare lyse rødt for å markere at det er bakenden som plutselig dukker frem fra innkjørsel når det rygges ut. Foran skal det være orange.

Men som du sier, det er mye tvilsomme koblinger som har vært gjennomført på bilene her i Norge opp gjennom årene.

:D

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support