AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 25. Aug 2026 22:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 01:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Heihei! Jeg har en van g20 83 modell. Jeg skal inn på etter kontrolm snart men plages med en feil. Det gjelder da at jeg ikke får spylet vinduene og faktisk da i etterkant blitt plaget med viskere. Saken er at jeg tror jeg fiklet til en feil da jeg klarte å kortslutte en kurs i bilen for etter den dagen så mistet jeg forbindelsen på horn ledningen som går gjennom rattstammen. Det er jo et helvettes mikkmakk å få av rattstammen og inn til der kablene er, er det tilfelle at det er der jeg plages? Jeg har byttet pumpa til spylevæske, og den kretskort tingen som er mellom rattstammen og spyling/visker. Vi mistenker denne for å vøre mekanismen som skal få viskerne til å gå når jeg spyler vindu men ikke sikker, hva er den i tilfelle? Jeg har ny motor til viskerne da jeg målt 12v på pluggen når jeg vrir brytern på high, og tror den gamle er ødelagt, men jeg skulle jo kunne spyle forde??

Er det noen som har feilsøkt i samme felt før og har noe å bidra med? Jeg starter å bli lei og rådløs da vi har vært fleresammen men finner ikke ut av det.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 11:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Det er intet krav til at pusseren skal fungere på spaken, så det er helt greit å montere en bryter på dashen til viskeren, og en til spyleren.
Så har du masser av tid til å bytte rattstamme etter kontrollen.
Men det vil være lurt å gjøre de oppmerksom på bryterne på kontrollen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 12:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Pappa Wolf skrev:
Det er intet krav til at pusseren skal fungere på spaken, så det er helt greit å montere en bryter på dashen til viskeren, og en til spyleren.
Så har du masser av tid til å bytte rattstamme etter kontrollen.
Men det vil være lurt å gjøre de oppmerksom på bryterne på kontrollen.

Men hva med den funksjonen at viskerne skal gå samtidig som du spyler? Holde begge knappene inne?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 12:52 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg finner jo ut at jeg får den forbindelsen jeg skal ha gjennom rattstammen men signalene stopper i dette kretskortboksen. Så da er det jo bare å finne ut hvordan jeg trigger denne til å sende pluss videre til spylerpumpa når jeg trykker inn bryter.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 16:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ingen krav til at viskerne skal gå samtidig som du spyler. Har du vippebryter på viskerne kan du sette viskerne på og spyle så mye du vil.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 17:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ja det ser ut som at jeg må bytte hele hendelen til spyling/visker. Jeg får konstant minus signal på low/dimming, men funker fint på high, mist, spyling, blink og langlysfunksjon. Jeg piper mellom konstant minus (svart) og på grå (mist) og det gir signal når jeg vrir, samme på high men jeg får uansett ikke motoren til å gå(har to stk) jeg må måler mer spenning i morgen for å se om jeg får spenning på alle funksjonene til motor, for vet jeg ikke om ble gjort idag. Det blir rett å slett så mye tenking at man glemmer det vesentlige man skal gjøre..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Mar 2016 17:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Men da vet jeg iallefall at jeg kan lure det til før kontroll, takk!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet