AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 31. Mai 2026 00:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 07. Sep 2015 11:55 
Avlogget
Get going
Get going

Har nettopp investert i ei 78 modell Corvette Indy Pace Car. Nærlysene fungerer helt fint, men når eg slår på langlysene, så begynder langlysene og nærlysene å blinke som eit discotek etter 3-4 sekunder. Når eg skruer av langlysene igjen, så er nærlysene normale. Slår eg på langlysene igjen, så er dei normale i noen sekunder før dei igjen begynder å blinke som eit diskotek. Har prøvd å røske i ledninger for å sjå om det er dårlig kontakt uten å finne noe. Det er heller ingen releer som slår ut og inn siden eg ikkje hører noe tikking og tror heller ikkje det er noe med hendelen til lysbryteren siden det ikkje er noe forandring når eg rører den.
Noen som har noen idè om kva som kan vere galt?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Sep 2015 16:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ledningsnettet til gamle amerikanere er ofte dimensjonert for sealed beam-lamper. Når de da bygges om til H4 får pærene for lite strøm, og ofte resulterer det i at selve lysbryteren brenner opp, da det som du sier ikke er koblet opp med relé. Dra på Biltema og kjøp http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... 000033888/
Da får du koblet pærene over relé. Har gjort dette på både Jeepen og Dodgen min, med stor forbedring i lysstyrke fra pærene. Da bruker du det originale ledningsnettet som styrestrøm til releene, og får bukt med merkelige feil og er mer skånsomt mot lysbryteren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet