AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=23&t=6918
Side 1 av 1

Forfatter:  Mr.Malibu [ Man 26. Jan 2009 03:14 ]
Innleggets emne:  Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?

Skal handle meg luftkompressor til bruk av verktøy og lakksprøyte samt
sveiseapparat til karosseriarbeid, noen som har noen tips til hva jeg
burde kjøpe?

Forfatter:  krila [ Man 26. Jan 2009 06:05 ]
Innleggets emne:  Re: Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?

Hei
Sikkert mange meninger her, men min erfaring er att den største kompressoren til Biltema holder fint.
Kan kanskje bli litt liten ved rundellslipimg avhengig av verktøyet. Billige dårlige rundeller bruker enormt med luft, her er det mye og hente.

Når det gjelder sveis til karosseri så syntes jeg Kemppi kempomat 2500 er helt suveren, koster noen kroner mer enn billigræl men er helt i toppklassen og sveise med. Her får man hva man betaler for.

Kri

Forfatter:  Hotrodder [ Man 26. Jan 2009 10:06 ]
Innleggets emne:  Re: Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?

Jeg sveiser med ESAB LKA 140 amp. Funker kjemefint og har billig slangepakke (forbruk).

På full styrke må du ha "treg" 16 amp sikring, ellers går den.
Men sånn bør det også være dersom du skal sveise i tykkere stål enn 3 mm.

For å drive lakksprøyte skal ha en kompressor som gir minst 210 L målt på den reelle måten (husker ikke hva de kaller det).
For å drive slipeverktøy må du ha enda litt til.

Forfatter:  68 chevelle [ Man 26. Jan 2009 20:29 ]
Innleggets emne:  Re: Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?

Kjøp en stor kompressor,den kan ikke bli stor nok.Men blir den for liten kommer du til og angre!Sveiseaperat bør du ha et på ca 160 amp,er veldig fonøyd med det!(til rustsveising og litt tykkere!)

Forfatter:  Amunds_1 [ Tor 29. Jan 2009 00:28 ]
Innleggets emne:  Re: Noen som har tips til kjøp av kompressor og sveiseapparat?

Som sagt tidligere, kompressor får du ikke stor nok :P

jeg sveiser med lincoln electric 170 amp, suveren, lett og stille inn, bra slangepakker til disse, er veldig fornøyd med mitt :)
dette er også non gass apperat som man kan bytte + og - i apperatet så man kan sveise med Fluxtråd (hvis ikke man har gass), men da koster tråden vesentlig mer, og IKKE bruk biltema fluxtråd, den spruter noe J*****.
ellers funker flux veldig bra til tynnplate :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/