AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Pitman arm avdrager
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=23&t=5986
Side 1 av 1

Forfatter:  Omaniac [ Lør 25. Okt 2008 00:56 ]
Innleggets emne:  Pitman arm avdrager

Jeg har en pitman arm som sitter noe sinnsykt! Har forsøkt diverse avdragere, men trenger en skikkelig avdrager som er beregnet på denne jobben.

Noen som vet hvor jeg kan finne en sånn i Norge? Har sett på Biltema, Bilekstra, Mekonomen, Tools, Steinar Stolen, etc, men finner den ikke. Det nærmeste jeg finner er sånne små endeleddsavdragere, men de blir for små.

Så?

Forfatter:  Pappa Wolf [ Lør 25. Okt 2008 09:15 ]
Innleggets emne: 

prøv på 4x4 supply i drammen!

til hvilken bil er det at du skal bruke den?

Forfatter:  st-remy [ Lør 25. Okt 2008 09:23 ]
Innleggets emne:  Re: Pitman arm avdrager

Omaniac skrev:
Jeg har en pitman arm som sitter noe sinnsykt! Har forsøkt diverse avdragere, men trenger en skikkelig avdrager som er beregnet på denne jobben.

Noen som vet hvor jeg kan finne en sånn i Norge? Har sett på Biltema, Bilekstra, Mekonomen, Tools, Steinar Stolen, etc, men finner den ikke. Det nærmeste jeg finner er sånne små endeleddsavdragere, men de blir for små.

Så?


:) er vell to størelser på endeleddsavdragerene , har begge eg , vet ikke hvilken du sikter til, men e mener at ved bruk av den store burde du klare å dra av pitman arma med.

Forfatter:  Omaniac [ Lør 25. Okt 2008 10:19 ]
Innleggets emne: 

Det er en 67 Camaro.

http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... w142_w.jpg

En sånn en i rett størrelse hadde gjort susen. Jeg har prøvd en 1100 kroners SKF avdrager med justerbare armer, men den glipper.

Forfatter:  Roar [ Lør 25. Okt 2008 10:28 ]
Innleggets emne: 

Ta en snekker klemme og klem fast rund armene på avdragern. Og litt varme gjør underverk.

Forfatter:  st-remy [ Lør 25. Okt 2008 10:41 ]
Innleggets emne: 

:) klare du ikke med denna :?:

Bilde

noen her også , men mere slarkete
Bilde

eller lag en selv :wink:

Forfatter:  Omaniac [ Lør 25. Okt 2008 10:45 ]
Innleggets emne: 

Jeg prøvde en oljefilterklemme med max press, men den ble for svak. Jeg tør ikke bruke en flammekaster så lenge delen sitter på bilen. Tror ikke forsikringen dekker bilen og garasjen etter et sånt stunt.

Snekkerklemme bør kanskje gå. Montèr here we come.

Forfatter:  Omaniac [ Lør 25. Okt 2008 10:47 ]
Innleggets emne: 

Den første blir det ikke plass til, de neste kommer garantert til å glippe.

Forfatter:  st-remy [ Lør 25. Okt 2008 10:54 ]
Innleggets emne: 

Omaniac skrev:
Den første blir det ikke plass til, de neste kommer garantert til å glippe.


:) bruk ei klemme eller anet og klemm sammen arman , mye fint i utstyr å varme med i dag :wink:

Forfatter:  Omaniac [ Lør 25. Okt 2008 15:32 ]
Innleggets emne: 

Hah, brukte en hårføner, og armen løsna med et smell!

Takk for hjelp og hint!

Forfatter:  cadyarild [ Ons 11. Feb 2009 22:34 ]
Innleggets emne:  Re: Pitman arm avdrager

Det finnes noen gaffler for slike ting, (Biltema har dem) sett den inn mellom, slå noen moderate drag på gaffelen for å lage litt tension, ta så en hammer og rapp til direkte på godset der boltkonen går igjennom, da kommer de ofte meget lett.
Hele operasjonen er Ubrutal enkel og grei, noen ganger er det greit å varme litt med en liten gassbrenner.

Forfatter:  v8power [ Ons 11. Feb 2009 22:52 ]
Innleggets emne:  Re: Pitman arm avdrager

Du skulle vel sikkert ha pitmanarmen av styresnekken? De pleier å sitte skikkelig fast. Jeg kjøpte en ters fra Summit til slikt bruk. Ellers har jo Kent-Moore et spesial verktøy til slikt men den blir jo for dyrt for hobbyfolk.

Forfatter:  st-remy [ Ons 18. Feb 2009 23:44 ]
Innleggets emne:  Re: Pitman arm avdrager

v8power skrev:
Du skulle vel sikkert ha pitmanarmen av styresnekken? De pleier å sitte skikkelig fast. Jeg kjøpte en ters fra Summit til slikt bruk. Ellers har jo Kent-Moore et spesial verktøy til slikt men den blir jo for dyrt for hobbyfolk.


:) Har du en link til den der tersen :)

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/