| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Topp elefant som anbefales https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=23&t=3571 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Morten Braarud [ Fre 08. Feb 2008 21:20 ] |
| Innleggets emne: | Topp elefant som anbefales |
Hentet i dag verkstedkran/elefant fra et firma på Ski ( se www.kenno.no ). Beste kranen jeg har hatt. Solid og stabil, masse løfteevne, riktig bredde på "beina" og helt grei pris 3.290 + mva). Dette var noe annet en det jallagreiene som Torshov, Biltema mv kan varte opp med. ANBEFALES |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Lør 09. Feb 2008 00:16 ] |
| Innleggets emne: | |
Vel. Torshov's løfter mer enn den fra Biltema, bare så det er sagt. Torshov's holder ihvertfall for en CSB pluss T56 kasse. Det har jeg testet flere ganger. |
|
| Forfatter: | mopar man [ Lør 09. Feb 2008 03:08 ] |
| Innleggets emne: | |
løfte kapasiteten er som regel ikke noe problem.det som irriterer meg på denne typen av elefanter er at man ikke får en euro pall i mellom bena på'n. når man skal ha den på en pall blir det et sabla liv.kjøpte en elefant fra et firma som jeg ikke husker navnet på men er nesten lik den som du kjøpte. har løftet en 528 hemi og gearkasse med den på det ytterste trinnet der det står max 250kg uten problemer. |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 09. Feb 2008 11:15 ] |
| Innleggets emne: | |
eg er storfornøyd med bilteman sin elefant!!! den har løfta alt eg har prøvd på, også 350sbc med th350kasse påmontert, på ytterste trinn 250kg tror eg den tar da? husker ikke hehe... men de beina er litt irreterendes, men for under halve prisen av hva dere har betalt, så går det fint for meg, når vi skal ha ting på paller pleier vi bare være 2 eller 3 mann og løfte motor/gir opp på palle for håndemakt....pleier å gå fint det..hehe |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Lør 09. Feb 2008 20:35 ] |
| Innleggets emne: | |
Jeg legger bare etpar langsgående tykke trestokker under pallen slik at hjulene på elefanten går under pallen. Enkelt og greit. |
|
| Forfatter: | chevellen [ Søn 10. Feb 2008 01:01 ] |
| Innleggets emne: | |
Kjøpte min elefant på clas Ohlson for en del år siden. Er meget fornøyd med den, men den er også for smal mellom beina. Får ikke paller mellom. |
|
| Forfatter: | cadyarild [ Fre 07. Mar 2008 11:12 ] |
| Innleggets emne: | Passer ikke til alle biler |
Jeg lånte en lik denne, Jeg fikk motoren ut av bilen, men ikke inn. Kjøpte en i Sverige (Samme som den store de annonserer i Amcar. Den jeg kjøpte kostet ca 2500 i Sverige. Rekkeviden var plenty til å montere motoren tilbake i bilen. Solgte den videre til rogaland Amcar club. Så hvis du har bil med stor front, Cadillac, Lincoln eller Thunderbird +++ så bør du prioritere rekkevidde. |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Fre 07. Mar 2008 15:43 ] |
| Innleggets emne: | |
Kjøpte min hos Steinar Stolen, ca 3000 + mva for den store. Løfter "alt som trengs" (GMC sekser med th400 kasse), og europall på langs mellom beina går bra. Eneste som er dumt er at den manglet håndtak for skyve/dra. Men det var enkelt å lage til. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|