AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 06:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: StripAll
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2007 20:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Okt 2006 21:50
Innlegg: 6
Bosted: Seljord
Se innom www.stripall.no
Dette er et meget bra produkt til restaurering av bil og mc
Burde være et must for alle hobbygarasjer. Kontakt gjerne undertegnede for mer info om produktet . post@stripall.no eller mobiltlf 95721369

_________________
Tarjei S
2006 Chevy Truckmaster
1965 Pontiac Bonneville Convertible
1965 Pontiac Bonneville Safari
1973 Buick Estate Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: StripAll
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 02:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
CountryCarMeet skrev:
Se innom www.stripall.no
Dette er et meget bra produkt til restaurering av bil og mc
Burde være et must for alle hobbygarasjer. Kontakt gjerne undertegnede for mer info om produktet . post@stripall.no eller mobiltlf 95721369



E det detta me kalla for Saltsyra, Barra møkje dyrare?

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Feil
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 10:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Okt 2006 21:50
Innlegg: 6
Bosted: Seljord
Syre tar ikke lakk/Maling , kun rust. Dette gjelder all syre, sitron, salpeter og fosforsyre .Columbiegget med stripAll er at det tar begge deler.

_________________
Tarjei S
2006 Chevy Truckmaster
1965 Pontiac Bonneville Convertible
1965 Pontiac Bonneville Safari
1973 Buick Estate Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 15:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Heia! Fysikken min er ikke helt av toppkarakter, men hvorfor tar ikke syra lakk? Takker på forhånd for et svar :D

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 15:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hvor får ein kjøpt vanlige syrer for å vaske motordeler???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 18:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
I første omgang gjør helt vanlig diesel nytta...Diesel, skrubb og litt tålmodighet får deg/dere langt på vei :D

Kanskje litt banning i kjerka, men har vaska over en golf-motor og stort sett alle innvendige deler med diesel, og møkka forsvinner den!

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 13:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
chevy8 skrev:
hvor får ein kjøpt vanlige syrer for å vaske motordeler???


SaltSyre, brukes av alle Betongarbeidere til å rengjøre verktøy med!
Selger det i alle respektable Jernvare-Butikker.
Dette er bra på Rust.

Skal du vaske Motordeler, ville jeg brukt HD-Vask/KraftVask og høytrykkspyler. Bedre effekt med Varmt vann.

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 15. Des 2007 00:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 12. Mai 2006 13:55
Innlegg: 14
Bosted: Mysen
Det er nok Hexagen eller hexamin tenker jeg...

Får kjøpt det direkte fra Hexamin Produkter AS i Røyken...

_________________
1966 - Chevelle SS 572 Pro Touring
1970 - Lincoln Continental Mark III
1979 - Volvo 242 TIC by V.S Motor
1979 - Volvo 245 DL
1992 - BMW M5 Touring
1995 - BMW 740i
webmaster @ http://www.vsmotor.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Feil
InnleggSkrevet: Tor 27. Des 2007 21:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
CountryCarMeet skrev:
Syre tar ikke lakk/Maling , kun rust. Dette gjelder all syre, sitron, salpeter og fosforsyre .Columbiegget med stripAll er at det tar begge deler.


Nå tuller du vel

http://www.bs-teknikk.no/BS-Strip-syrebehandling.html

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 27. Des 2007 22:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) tror nokk at dette stoffet inneholder store mengder kaustikk

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Feil
InnleggSkrevet: Tor 27. Des 2007 22:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
CountryCarMeet skrev:
Syre tar ikke lakk/Maling , kun rust. Dette gjelder all syre, sitron, salpeter og fosforsyre .Columbiegget med stripAll er at det tar begge deler.


:) en liten korrigering her , maursyre tar lakken , men ruster no jevlig etter på:wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Stripall
InnleggSkrevet: Tor 03. Jan 2008 14:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Okt 2006 21:50
Innlegg: 6
Bosted: Seljord
Det er helt riktig som det er nevnt her. Undertegnede har overtatt alle rettighetene til hexamin Produkter AS, og i den forbindelse har vi skiftet navn på hexagen til Stripall. I løpet av ettervinteren/våren vil Hexamin produkter bli avviklet, og all produksjon være flyttet til Seljord. Hexamin produkter vil fremdeles ta i mot ordrer fra eksisterende kunder i tiden frem til selskapet avvikles.

_________________
Tarjei S
2006 Chevy Truckmaster
1965 Pontiac Bonneville Convertible
1965 Pontiac Bonneville Safari
1973 Buick Estate Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2008 21:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Ser vel ikke ut som noe annet enn det Sitronsyra kan få til... :roll:

å prisen er vel endel andeledes...

Flott med sånna fantastiske midler....:?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2008 23:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Hvor får en tak i Sitronsyre :?:
Og hvor mye må en regne med det koster for 100 liter Sitronsyre klar til bruk :?:

Sånn i forhold til:
"Inntil videre leveres Stripall kun i 25 kg spann. Dette er tilstrekkelig til ca 100 liter ferdig væske. "

Introduksjonspris 25 kg, kr 1000,- inkl mva.

Hadde vært interessant og sett en sammenligning :!:

Hvordan er det med etterbehandling :?:
Bare å få på grunning og lakk :?:

Er kanskje et bra alternativ til blåsing dette, spes der en ikke kommer til, doblinger og falser etc.
Synest faktisk ikke prisen var avskrekkende med tanke på sparte arbeidstimer.
Kan en feks. ta en framskjerm som har ca 4-5 omlakkeringer bak seg, legge den i stripall og eneste en må gjøre er å spyle det av etterpå :?:
Bare 1 behandling men varierende tid i badet :?:
Høres mer normalt ut at en må gjenta prosessen med å spyle av lag for lag.

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: stripall
InnleggSkrevet: Søn 13. Jan 2008 22:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Okt 2006 21:50
Innlegg: 6
Bosted: Seljord
Stripall har helt andre egenskaper enn syrer. Alle syrer er etsende på overflaten , og fjerner kun rust, men ikke lakk, maling , sot , koks og fett. Det gjør stripall, samtidig som det ikke virker etsende. Sitronsyre koster omtrent det samme som Stripall, og det får en kjøpt her www.rostlosningen.com . Deler som er behandlet med stripall, får et belegg med alkalier (såpe) , og vil om det lagres tørt holde seg rustfritt . Før lakk må delene som er behandles vaskes med tynner e.l .

_________________
Tarjei S
2006 Chevy Truckmaster
1965 Pontiac Bonneville Convertible
1965 Pontiac Bonneville Safari
1973 Buick Estate Wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support