AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 07:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: garasjetid :P
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 09:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 14. Aug 2007 19:44
Innlegg: 192
Bosted: Sandnes
st-remy skrev:
:D og resten av dere her på forumet , får ikke lov til å værra garasjen eller :?: :lol:


hehe, liten oppfording til flere aktive svar?! :>

Blir heller lite tid for meg, studerer så det tar mye tid, når jeg endelig har fri tar dama opp den tia, hehe men pleier somregel få gjort litt periodevis.. ser frem til å bli ferdig med skole slik jeg kan få litt mere fritid, altså skrutid ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 09:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Er ikke egoist fordi om man velger å leve alene og barnløst, for all del.

Som den liberalisten jeg er, respekterer jeg den enkeltes rett til å velge hvordan man vil leve sitt liv.

Å velge å ikke ha barn er ihvertfall mye mindre egoistisk enn å ha barn som man ikke følger opp. Har de først ploppet ut (og det gjør de ikke helt sånn uten videre...) må man bare ta ansvar.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: garasjetid :P
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 12:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
dan@biringt.com skrev:
st-remy skrev:
:D og resten av dere her på forumet , får ikke lov til å værra garasjen eller :?: :lol:


hehe, liten oppfording til flere aktive svar?! :>

Blir heller lite tid for meg, studerer så det tar mye tid, når jeg endelig har fri tar dama opp den tia, hehe men pleier somregel få gjort litt periodevis.. ser frem til å bli ferdig med skole slik jeg kan få litt mere fritid, altså skrutid ;)


:lol: du e no inne på noe der ja , e syns at det er litt litte fart inne på forumet i forholt te medlemstalet, må jo få litt fart her :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 13:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Jeg ble ferdig med 5 års studier i juni, og er ikke familiesert. Mekkingen opp gjennom årene har stort sett foregått i den lokale klubbens lokaler, som inkluderer hall med grav. Utstyrsutvalget er derimot ikke mye å skryte av, men det rustes opp på den fronten nå. Siden bilen også er min bruksbil og jeg var borte mesteparten av året, var det stort sett i feriene jobben ble gjort. Holdt på 14 dager i strekk nå sist. Det er vel i grunn bare snakk om 2 større prosjekter i løpet av de 7 årene jeg har eid bilen. Resten har vært småfiks som ble gjort på èn dag eller to.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 18:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Aug 2007 13:58
Innlegg: 71
Bosted: Sauda
Blir alt for lite tid i garasjen her også.
Driver med oppdrett av akvariefisk og fisk til hagedam, samtidig skal huset pusses opp, og vi venter vår første lille i November.
Midt oppi dette skal det fiskes en del i fjord og fjell, og nå nærmer jakta seg også.... :roll:

Jeg jobber også 2 skift.

Noen som vet hvor de selger ekstra timer til døgnet??? :lol:

Skal også bygge ny garasje med motorverksted og løftebukk i løpet av de første årene.. :D

_________________
90 Dodge Ram B350LT
74 Dodge Dart Swinger 2 dr Ht.
74 Dodge Dart Custom Spesial Edition.
72 Dodge Polara Stw. 440 Magnum.
X 70 Dodge Dart Swinger. 372 cid + NOS.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 18:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 14. Aug 2007 19:44
Innlegg: 192
Bosted: Sandnes
Vidar-Alexander skrev:
Noen som vet hvor de selger ekstra timer til døgnet??? :lol:


Kan jo sjekke på eBay, har jo det meste der :P hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 22:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Har barn på 6 og 7 år, og en samboer som jobber mye kveld og helg.
Det sier seg selv at det blir begrenset med mekking i perioder da.Må jo prøve å finne på ting som ungene liker også.
Men får gjort en del på ettermiddagene før ungene skal legge seg. Siden jeg foreløpig har "friluftsgarasje" så er det greit å ha dem med ut når jeg jobber.
Så blir det jo tid til en del mekking sent på kveldene :)
Er i alle fall enig med hotrodder; Opp til hver enkelt å ikke stifte familie, men har du unger, bør de være første pri.

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2007 23:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Jos den praksisen støtter jeg oxo fullt ut...at har man barn så skal man yte 100 % for dem.Selv vi som ikke har barn forstår den der :) !
Men desverre så er det jo mange som tror podene er noe de har på leasing....
Men nå var det vel garasje og amcar vi skulle snakke om her på forumet..hehe :) ?
Jeg har litt for liten garasje til å mekke i.Skulle gjerne hatt større,er en eldre liten enkel garasje.Akkurat nok så jeg får pressa '77 ranchero'en min inn der..
Det er veldig tydelig at det begynner å gå mot en ommbygging av verkstedet om ikke så altfor lenge gitt 8) !

Me too...savner oxo flere timer i døgnet!!!

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2007 09:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Klart man skal prioritere familie. Men er vanskelig å få tid i garasjen, om det hele tiden er på bunnen av prioriteringslista.. :roll:

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2007 17:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Raggarn skrev:
Klart man skal prioritere familie. Men er vanskelig å få tid i garasjen, om det hele tiden er på bunnen av prioriteringslista.. :roll:

Ikke på bunnen av lista, men en god nr. 2 :D

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 18. Aug 2007 17:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) har`n forre med ladd kjøttpistol og det blir noen arvinger , så blir det dem først , og så kjærring og garasje 8) , her i huset så e det bare meg og marion og revetryne (bikkja), ongan e utflytta , så her har vi tid til garasjen.

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 23:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har så mye flax, at kona mi, endelig har forstået at jeg er glad i biler!
og gjerne vil mekke, men at barna kommer først, er vi enige om, og nå hvor sesongen, lakker mot enden, så bliver der mere fokus på ombygging af garagen, så jeg kan være derute i vinter!

I øjeblikket bliver det til 2 timer hver dag, og gjerne flere, i helgene!

Har jo bare den ene bilen, og har lovet kona, at der ikke kjøpt flere biler, før denne er ferdig!

Men da jeg bor ret i byen, og bare har 5 minutter til alt, er det ikke så farligt!

men overvejer da at anskaffe en vinterbil!!!!

PS. ikke sig noget til min kona!!!

hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 20. Aug 2007 09:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Bare en generell advarsel:
Jeg vet flere bilentusiaster som heller bør betenges som skrotnisser (eller det mer sympatiske "samlere") enn bil-mekkere.

Første skrittet i feil retning for mange er å anskaffe seg flere biler enn man har mulighet til å fullføre.
Mitt klare råd er: Skru på kun en bil om gangen og ha en dagligbil som IKKE er et "objekt".

Men for all del. Hver sin lyst....

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 20. Aug 2007 11:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Sitat:
St.remy skrev:poden e bilgal ja det lover jo bra , fikk en verktøy sett i dåpsgave eller eller e det no gena ut går her

nei ikke i dåpsgave, men han fikk amcar hotwheelsbiler istedet for bamse på sykehuset :D . når det gjelder prioritering,er det perioder i livet man må prioritere annerledes.For min del Hus og familie. idag er bil på en god nr2 .da jeg var ungkar og sprellemann gjorde jeg ikke stort annet enn å jobbe, spise og skru i garasjen. . Når det gjelder flere prosjekter samtidig, har jeg ikke hatt noen problem med det selv om jeg har mange biler stående. Bortsett fra en Anglia som jeg skrur litt på innimellom, står de andre lagret.
Har garasje og bilene på småbruket til foreldrene mine som er ca 20 min unna.(Garasjen min hjemme er for liten selv for Angliaen min :!:) jeg har kombinert litt der med å skru Anglia på gårdsplassen hjemme når jeg må være hjemme med barn på kveldene, og dratt i garasjen når jeg har hatt mulighet til det. Syntes jeg får utnyttet tiden bra på den måten.
Når vinteren kommer håper jeg å sette mye tid på Galaxien.
Da er vel huset "ferdig" også, og det hjelper mye.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 26. Aug 2007 21:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
st-remy skrev:
:D og resten av dere her på forumet , får ikke lov til å værra garasjen eller :?: :lol:


Jobber MASSE, og er jeg ikke i min garage kan du banne på at det er besøk i andres... eller så reker det folk på tomta som snakker bil... :wink:

Så er vel bil hele døynet, men nå skal det framover bli mere MITT og ikke drive med denna gratisjobbingen på alle andres prosjekter... :twisted:

Men at vi jobber i mengder innimellom har vel endel fått med seg... :shock:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support