AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 29. Apr 2026 13:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Mar 2008 22:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

I stock car ble det visstnok brukt et tricks i the good old days, at de tok en jekk og trykte inn bensintanken etter løpet fordi de hadde satt inn større tank enn lovlig. Men jeg og en kompis greide det i dragracing og. Med en råtten Biltema-jekk på grusunderlag i depot. Kompisen kom seg unna, men ikke jekken...

65 Barracuda
70 Duster

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Mai 2008 01:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Jeg setter nesten alltid bukkene på jekk festene jeg.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 28. Mai 2008 13:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

thomas skrev:
har en liten erfaring på gjekking av bil jeg oxo,når jeg jekker opp en bil bak,jekker jeg somregel i klokka bak.men klokka tåler det...men når man slipper ned bilen i hu og hast som de fleste pleier når de har dårlig tid,pass på knær/kropsdeler når du slepper bilen ned....har selv opplevd i en haste sitnasjon der jeg slapp bilen ned på kneet mitt,forde jeg var mere int i og følge med på alt aent i en stressa sitvasjon.Dette er noe man bare gjør en gang tro meg dette gjorde veldig vondt....jeg traff henger feste på bilen :roll: så ta dere god tid og jekker man bil på gårsplassen,så legg noe unner jekken som tåler og bli jekket på,på den måten slipper du ustødige jekker å de gir seg ikke etter bakken (unnerlaget) :wink:

:) Den der med å slippe ned kjærra uten dra unna knærn , den har e prøvd :shock: f.. , det er ikke det at e ikke såg stjærna`n e såg f.. heile universet :shock: , å på det knet som e var operert i å da :x , den nedjekkinga der kjente lenge gitt :lol:

Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 28. Mai 2008 13:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
st-remy skrev:
thomas skrev:
har en liten erfaring på gjekking av bil jeg oxo,når jeg jekker opp en bil bak,jekker jeg somregel i klokka bak.men klokka tåler det...men når man slipper ned bilen i hu og hast som de fleste pleier når de har dårlig tid,pass på knær/kropsdeler når du slepper bilen ned....har selv opplevd i en haste sitnasjon der jeg slapp bilen ned på kneet mitt,forde jeg var mere int i og følge med på alt aent i en stressa sitvasjon.Dette er noe man bare gjør en gang tro meg dette gjorde veldig vondt....jeg traff henger feste på bilen :roll: så ta dere god tid og jekker man bil på gårsplassen,så legg noe unner jekken som tåler og bli jekket på,på den måten slipper du ustødige jekker å de gir seg ikke etter bakken (unnerlaget) :wink:

:) Den der med å slippe ned kjærra uten dra unna knærn , den har e prøvd :shock: f.. , det er ikke det at e ikke såg stjærna`n e såg f.. heile universet :shock: , å på det knet som e var operert i å da :x , den nedjekkinga der kjente lenge gitt :lol:

Du må ta det mere med ro mann :lol:
Ikke holde på så du blir sittende i stol restn av åra. Kjenner nesten smerten av den tabben der...fy sø'ørn det måtte svi lenge.

alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 28. Mai 2008 16:52 
Avlogget
Get going
Get going

earlyfish skrev:
I stock car ble det visstnok brukt et tricks i the good old days, at de tok en jekk og trykte inn bensintanken etter løpet fordi de hadde satt inn større tank enn lovlig. Men jeg og en kompis greide det i dragracing og. Med en råtten Biltema-jekk på grusunderlag i depot. Kompisen kom seg unna, men ikke jekken...

Aaaah, derfor det er påbudt med fuelcell i heftige klasser nå :idea: hehhe :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Jobbe under bilen?
InnleggSkrevet: Søn 19. Apr 2009 04:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Gammel denne tråden her. Men da jeg leste gjennom den nå fikk jeg lyst til å dele
en liten episode med dere.
Ikke dramatisk, men heller meget festlig slik jeg så den der og da.
Dette hendte vel i enten 1970 eller 1971 (jada, jeg kunne vært bestefar til dere yngste her)
og heller ikke den tida hadde vi unge mye fint utstyr og hjelpe oss med. Så da en kompis av meg skulle skifte olje på bilen ble den bare løftet opp på noen små vedkabber ute på grasbakken.
Bilen var en Fiat 600 med motoren rett innafor bakre støtfangeren så han satte seg på huk bak bilen og tappet av olja i et vaskevannsfat. Dette satte han så litt bak seg.
Så langt, alt vel. Men da han - fortsatt på huk med knea litt innunder bilen - skulle skru til oljepluggen igjen begynte vedkabbene å bikke til side. Refleksene fortalte vel den unge, spreke mekaniker at han burde komme seg unna - raskt - så han sparket ifra og landet på baken......
Ja, selvfølgelig omtrent innertier i vaskevannsfatet med svart spillolje. :lol: :lol: :lol: :lol:
Ingen skade på gutt eller bil og jaggu antar jeg at graset på den flekken det ble sølt olje på har vært like grønt i alle år etterpå og.
Men moralen er.....tenk alltid sikkerhet når du holder på med bil. Mye potensiale for skade.

1977 Chrysler Cordoba - under oppussing.
1974 Chevrolet Nova - tidligere bruksbil, tørt og trygt parkert.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Apr 2009 10:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Han fikk jo en god smøring der bak da, hahaha :lol: :lol: :lol:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 21. Jun 2009 19:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jepps, sjedde allerede idag at jeg skulle jekke opp bilen for å fikse no bremse feil. Har 200kroners jekken til Biltema...Jekka opp bilen på hengerfeste med noen treplanker for å få den høyre. Når jekken var på toppen var treplankene skeivt jekka opp, så heile driten datt ned, faen meg glad jeg ikke var under bilen da!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet