AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 04:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Fre 15. Mar 2013 23:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Lurte på å spandere på meg en ny kompressor i år. Lurte på om noen hadde noen erfaringer eller anbefalinger om en grei hobby/mekk kompressor? Kunne vel tenke meg å bruke opp mot ca 5k på noe slikt.

Skulle såklart hatt et stort beist som leverte masse luft, men det koster $. Så da får enn prøve å finne det beste for de $ enn har. :)

evt, si fra om det er noen merker enn skal styre klar av... :shock:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Lør 16. Mar 2013 00:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Biltema sine er helt greie... 2 kompiser har slike, de har gått i mange år, aldri vært noe tull... Selv har jeg abac 300 liter, den har det derimot vært litt forskjellig med...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Lør 16. Mar 2013 22:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
trodde abac skulle være litt kvalitet, men greit å vite.. Hva er minimum L/min enn bør ha?

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 15:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
uansett hvilken kompressor du går for, vil den levere for lite!
taler av erfaring!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 19:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Pappa Wolf skrev:
uansett hvilken kompressor du går for, vil den levere for lite!
taler av erfaring!


Akkurat det tror jeg på... :wink:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 19:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
Selv svevde jeg rundt på finn en periode før jeg slo til på en brukt en. Det kan være endel å hente på det, men det er naturligvis mindre sikkert hva man får.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 20:59 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Vi har en 120 liters som leverer i overkant av 300l/min og den holder til det aller meste. Vi bruker den mest til luftverktøy fra Biltema, og sandblåseren til Gasolin som er nevnt i en annen tråd her. Med 8bar inn og max 6bar ut slipper vi at kompressoren går hele tida. Ved kjøp av nytt luftverktøy må vi selvsagt ta hensyn til hvor mye luft det krever.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 22:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Har noen timer på finn, men enda ikke funnet noe som passer i specs vs cash ;).

Er stort sett biltema verktøy denne skal brukes til, veldig glad i den litt djevelen her;
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Slipemaskin/Vinklet-slipemaskin-mini-15085/

Har brukt den på 25L kompressor 1.5hp, kan si det tar litt tid. Blir en smule anpusten #-o

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Man 18. Mar 2013 00:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... kompressor
eller
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... kompressor
kombinert med denne!
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... kompressor

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Man 18. Mar 2013 00:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
kva ska du bruke lufta te?eg valgte naar min store gamle gode gjekkte helvette.og kjope mirka induksjons rondell,da greier eg meg med ein liten te sproyting etc.

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Man 18. Mar 2013 21:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Har sett dem wolf, syntes kanskje den hele var litt langt unna. :wink:

Ellers har jeg nok prosjekter og ting som burde vært gjort til at jeg skal begynne å sette sammen min egen kompressor. :roll:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Man 18. Mar 2013 23:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Nye alternativer !?

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=95_96&products_id=10906

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Kompressorer/Kompressor-40B-90-17658/

http://moeco.mamutweb.com/Shop/Product/Kompressor-TNT-reimdrevet-4HK-3fas/100616

:?:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Lør 23. Mar 2013 03:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
Devilstower skrev:
Har noen timer på finn, men enda ikke funnet noe som passer i specs vs cash ;).

Er stort sett biltema verktøy denne skal brukes til, veldig glad i den litt djevelen her;
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Slipemaskin/Vinklet-slipemaskin-mini-15085/

Har brukt den på 25L kompressor 1.5hp, kan si det tar litt tid. Blir en smule anpusten #-o

Har den samme sliperen, synes den fungerer bra til vår kompressor, en 25L blir nok for liten til det aller meste, du burde minimum ha 100L.

En kompis har den største til Biltema, fungerer bra den.

Gasolin ville jeg også ha sjekket, de vet hva de selger, og de tar ikke inn en masse drit bare for å tjene penger.

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Lør 23. Mar 2013 18:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Blir det ny, såer det nok en av dem som blir valgt.
Forhører meg nå litt med den ene wolf linket til. ;)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Ny kompressor
InnleggSkrevet: Tir 26. Mar 2013 18:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
oppdatering!

Da ble det en pent(kun få timer) brukt 4hp/100l biltema på meg.
Så tror det blir bra.. :mrgreen:

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support