AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Living the American dream in Tx
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=22&t=3095
Side 1 av 223

Forfatter:  pontchief [ Søn 16. Des 2007 15:25 ]
Innleggets emne:  Living the American dream in Tx

Hei
Har tenkt å tilbringe 6-7 uker i USA neste år.
Drar over til New Jersey til en venn i begynnelsen av Juni, skal være alene i 2-3 uker, for å handle bil og bildeler osv.
Og så kommer familien reisende etter.

Veldig greit å få ordnet med bil og alt på forhånd, så det er bare å legge ut på tur, når de kommer over.

Er det noen som har noe forslag til reiserute, hva man bør få med seg.

Vi skal kjøre en rundtur NY-Florida-NY.

Forfatter:  pontchief [ Man 14. Jan 2008 22:31 ]
Innleggets emne: 

Har nå bestilt billetter til turen.:D

Vi har forandret litt på reiseruten.
Vi kjører til Texas, istedenfor ned til Florida.
Denne ruten på Google map.
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=no&geocode=&time=&date=&ttype=&saddr=Clifton,+TX,+USA&daddr=new+york&sll=40.824202,-74.006653&sspn=0.860452,1.867676&ie=UTF8&om=1&ll=36.256365,-85.789755&spn=29.193257,59.765625&z=4

På nedover tur kjører vi Pennsylvania.Virgina,Tenneesee, Arkansas og så Texas.
Denne ruten på Google map.
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=no&geocode=10344740670417833719,28.918537,-98.347911%3B17163436556078785384,30.221136,-81.386533%3B1221767208984790727,32.781690,-79.983720%3B9076916650027162644,33.992430,-78.343930%3B18389289704984704477,35.520270,-77.091040%3B10766262289238406951,36.132640,-76.493610&time=&date=&ttype=&saddr=Clifton,+TX,+USA&daddr=Jim+Brite+Rd+%4028.918537,+-98.347911+to:Palmera+Dr+E+%4030.221136,+-81.386533+to:Savannah+Hwy+%4032.781690,+-79.983720+to:Ocean+Hwy+W%2FUS-17+N+%4033.992430,+-78.343930+to:US-17+%4035.520270,+-77.091040+to:US-17+N%2FS+US-17+%4036.132640,+-76.493610+to:38.548165,-77.299805+to:new+york&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=7&sz=5&via=1,2,3,4,5,6,7&sll=34.705493,-82.397461&sspn=14.934351,29.882813&ie=UTF8&z=5&om=1

På tilbake tur blir det Louisiana ,Mississippi,Alabama,Florida;Georgia, South and North Carolina, Maryland og opp til New York.

Så jeg tar gjerne i mot tips om ting, som er verdt å få med seg på denne reiseruten.

Vi har bla tenkt å svinge innom Norway ranch i Arkansas.

Har også tenkt oss til Bosque County Texas.
De første innvandrerne i denne kommunen var i fra Norge.

Jeg lurer på å kjøpe meg en rimelig plass "over there", for å være noen mnd i året.

Vi får se hva det blir til, skal nå gjøre litt research i alle fall.

Forfatter:  Stoele [ Tir 15. Jan 2008 00:36 ]
Innleggets emne: 

Bi nok ein kjæmpe tur dæ dær Per Arne :)

Forfatter:  pontchief [ Tir 15. Jan 2008 00:50 ]
Innleggets emne: 

69Torino skrev:
Bi nok ein kjæmpe tur dæ dær Per Arne :)


Hei
Joda, jeg tror nok det skal bli en fin tur det. :D

Skal nå prøve å få med meg noen treff, før familien kommer over.

Skal nå ta en masse bilder underveis.

Forfatter:  Stoele [ Tir 15. Jan 2008 00:54 ]
Innleggets emne: 

Haurtest bra ut :)
Arti mæ bildæ!

Forfatter:  pontchief [ Tor 03. Apr 2008 11:16 ]
Innleggets emne: 

Ja, nå er det bare 2 mnd igjen til jeg drar.

Har bestemt meg for å kjøpe en conversion van, mest sannsynlig Chevy.

Det er praktisk med en bil med god plass og det kan være grei for ungene å ha en bil med tv-dvd og så er det jo dobbelt seng bak, når man slår ned sofaen og det kan være greit å ha når jeg drar rundt på egen hånd derborte.

Jeg kommer til å sette den der igjen der borte, så jeg kan bruke den der neste år.

Jeg har en del deler liggende der borte, men jeg snakket med jet carrier og jeg kunne levere de personlig der i New Jersey, så det blir nok løsningen på det.

Forfatter:  challenger [ Tor 03. Apr 2008 11:22 ]
Innleggets emne: 

Det foregår ein del av dei større merkebilstreffa i USA i Carlisle, Pennsylvania. Det er ca 3-4 timer syd/syvest av NY.

Carlisle All-Ford Nationals Jun 6-Jun 8 Th.
Carlisle All-GM Nationals Jun 20-Jun 22
Carlisle All-Chrysler Nationals Jul 11-Jul 13

Absolutt anbefalelsesverdig om du får det tilpasset reiseplanen din 8)
Les meir hos http://www.carsatcarlisle.com/

Forfatter:  pontchief [ Tor 03. Apr 2008 11:28 ]
Innleggets emne: 

Takker for tipset, den eneste som passer for meg der er Ford treffet, var der i 2005.
Er utrolig stort. :shock:

Bilde
Bilde

http://home.monet.no/torghatten/wikicarlile.htm[/img]

Forfatter:  pontchief [ Tor 03. Apr 2008 11:54 ]
Innleggets emne: 

Jeg ser at street rod nationals east i York PA er 6-8 Juni.

Var der i 05 og da var det en 5000 rodder, så det spørs om jeg ikke må ta meg en tur dit.
Men en skulle hatt med seg litt ekstra pæng, det var faktisk noen rimelige rodder der da,blant annet denne til 8500$.
Hadde Chevy drivverk.
Bilde

Flere bilder her.
http://home.monet.no/torghatten/wikiyork.htm
Bilde

Bilde

Forfatter:  gMcnut [ Tor 03. Apr 2008 14:24 ]
Innleggets emne: 

Det blir nok en kjempetur det der! Hvordan får du lagret Chevyvanen i New Jersey?
Har ellers hørt gutta fortelle at Corvettemuseet i Bowling Green, Kentucky var en flott opplevelse. www.corvettemuseum.com

Forfatter:  pontchief [ Tor 03. Apr 2008 19:21 ]
Innleggets emne: 

gMcman skrev:
Det blir nok en kjempetur det der! Hvordan får du lagret Chevyvanen i New Jersey?
Har ellers hørt gutta fortelle at Corvettemuseet i Bowling Green, Kentucky var en flott opplevelse. www.corvettemuseum.com


Hei
Blir antagelig å lagre den i NJ hos en kjenning.

Fikk et gledelig :D svar fra biltisynet i New Jersey i dag at det ikke var noe problem å registrere en bil på meg, så lenge jeg hadde forsikringen i orden.

Har det skriftlig. :)

Skal melde meg inn i triple A der borte og se om jeg kan ordne forsikring på den måten, hvis ikke må jeg bruke den igjennom Amcar, men den er ganske dyr, den var ca 3000 kr mnd i 2005.

Og det blir for dyrt i lengden.

Corvette museet er absolutt severdig, det er også en trivelig car som driver og selger classic cars rett over i fra museet.

Bilder Corvette museet
http://home.monet.no/torghatten/viking_corvette.htm
Bilder Art's Corvette
http://home.monet.no/torghatten/wikingarts.htm

Forfatter:  gMcnut [ Tor 03. Apr 2008 23:05 ]
Innleggets emne: 

Min erfaring med bilregistrering i USA er at for både registrering og forsikring er det veldig viktig at du har en amerikansk adresse, f.eks: Deg c/o Kameraten din.
De må ha det for å få deg til å passe inn i datasystemet. Og det liker ikke norske postnummer.
Kontakt Stølan i Amcar i god tid før du drar, deres avtale om forsikring i USA er vistnok opphørt.
I fjor fikk jeg forsikring direkte hos AIU, til en rimeligere pris ($80 for 3 mnd), enn året før under AMCARs avtale. Har du hatt forsikring hos AIU før, er du i kundearkivet, henvis til at du er tidligere kunde.

Forfatter:  pontchief [ Tor 03. Apr 2008 23:15 ]
Innleggets emne: 

gMcman skrev:
Min erfaring med bilregistrering i USA er at for både registrering og forsikring er det viktig at du har en amerikansk adresse, f.eks: Deg c/o Kameraten din.
De må ha det for å få deg til å passe inn i datasystemet. Og det liker ikke norske postnummer.


Det stemmer nok det, jeg oppga adressen til min kompis i NJ.

Jeg måtte faktisk ha en usa adresse for å fylle ut det spørsmåls skjemaet jeg fylte ut over mail.

Håper jeg klarer å ordne amerikansk forsikring også.

Time will show. :D

Forfatter:  '69Mach1 [ Man 07. Apr 2008 02:32 ]
Innleggets emne: 

Hei Per,
Mange "cruise night's" her hver kveld i uka.

jeg planer noen besøk der http://www.etownraceway.com/

Should be a good time!

Forfatter:  pontchief [ Man 07. Apr 2008 08:13 ]
Innleggets emne: 

Hi Keith
Would have been great with a trip down to Englishtown.Bilde

The 3 annual Muscle car madness at the 1 of June, looks like a big event.

And I will try to be at most of the local cruises. 8)

I am really looking forward to be in the US again, 3 year since last time.

Only 51 days left before I start the Journey. :D

Side 1 av 223 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/