AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 28. Mar 2024 10:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 19:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
Hei, jeg og 2 andre på 21 år skal på en relativt lang tur til sommern til USA, dvs ca 2 måneder, kanskje mer. Jeg har lest fram og tilbake på nettet at folk anbefaler å leie fremfor å kjøpe, jeg vil gjerne få en konklusjon på dette en gang for alle!

Roadtripen av turen dreier seg fra Orlando - Miami og helt over til kjøring mellom California, Arizona, Nevada osv. Totalt vil nok roadtrippen ta kanskje minst 1-1,5 måned av den tiden vi er i USA.
Etter fakta jeg har sjekket opp, ser det slikt ut på papiret, muligens har ikke jeg fått de beste prisene:

- Å leie bil i litt over en måned koster fort rundt 50.000 kr for en 21 åring, her snakker vi dog om en Ford Mustang, inkl. avgifter som forsikringer, ung tillegg osv. Nå er det ikke engang sikkert det er mulig å få en slik bil til oss siden vi er så unge, men ifølge alamo og usrentacar.co.uk virker det som det er mulig, problemet er at man aldri kan være sikker på at man får en mustang, og gjør vi ikke det er mye penger sløst..


- Å kjøpe en Ford Mustang 2006+/- koster kanskje ca 100.000 kr før eventuelle forsikringer og avgifter.(http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Mustang-GT-2005-Ford-Mustang-GT-Convertible-5-Speed-V-8-Alpine-Stereo-17k-Miles-/130605069621?pt=US_Cars_Trucks&hash=item1e68ab3535). Jeg kan ikke tenke meg at avgifter og forsikringer kan komme på en latterlig stor sum. Isåfall, hvis vi klarer å få solgt denne bilen til bare halvparten av det vi kjøpte den for(noe som burde være fullt mulig), eller mer, har vi i det minste gått i null, kanskje spart en haug av penger da jeg tror vi klarer å selge for mer en 50% av kjøpsummen.

Men jeg har hørt at det er haug av styr å i det hele tatt få kjøpe, det tar minst 5 uker på å få vognkort, forsikring må kjøpes, og noen krever et ID fra staten du kjøper i fra OSV.

Så det jeg trenger å vite, er det på noen som helst måte dette går ann å gjennomføres på enten ved kontakt med amerikanere over forum, eller andre løsninger, eller kan vi bare innse at det bare er å gi opp og heller innstille oss på å leie med en gang?

Tilleggsspørsmål som er relevant uannsett:
- Er det i det hele tatt mulig at 3 gutter kan klare seg i en mustang på en sånn tur? Regner med at vi har med relativt lite bagasje, og eventult kan noe av det ekstra sitteplassen kanskje brukes som ekstraplass :P

- Er sjangsen stor for at en mustang til 100.000(som f.eks linket til over her), går til "helvete" i løpet av turen?


Setter stor pris på alle svar :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 21:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 15. Jan 2007 20:43
Innlegg: 74
Bosted: Sarpsborg
Hva leiepriser etc. blir vet jeg ikke så mye om, men en fordel med leiebil kontra egen bil er at hvis noe skjer med bilen er den leiefirmaets ansvar og ikke ditt / dere. Fordelen er da at man kan kontakte utleier og be om annen bil (sikkert litt avhengig av hvorfor bilenikke lengre er kjørbar)....... Litt værre hvis egen bilen bryter sammen midt "in the middle of nowhere". Amcar har avtale med ett forsikringsselskap i USA vedrørende forsikring for norsker som skal kjøre egen bil der borte. Men, det du først må skaffe er en bekreftelse fra ditt forsikringsselskap at du har kjørt MINST 2 år skadefritt. Minste tid for forsikringen er 1 måned, med det skulle jo ikke være noe problem for dere. For mer info om dette, kontakt Amcar.

"Just my two cents".


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 22:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
hehe hørtes ut som en spennende tur :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 23:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
70fullsize skrev:
Hva leiepriser etc. blir vet jeg ikke så mye om, men en fordel med leiebil kontra egen bil er at hvis noe skjer med bilen er den leiefirmaets ansvar og ikke ditt / dere. Fordelen er da at man kan kontakte utleier og be om annen bil (sikkert litt avhengig av hvorfor bilenikke lengre er kjørbar)....... Litt værre hvis egen bilen bryter sammen midt "in the middle of nowhere". Amcar har avtale med ett forsikringsselskap i USA vedrørende forsikring for norsker som skal kjøre egen bil der borte. Men, det du først må skaffe er en bekreftelse fra ditt forsikringsselskap at du har kjørt MINST 2 år skadefritt. Minste tid for forsikringen er 1 måned, med det skulle jo ikke være noe problem for dere. For mer info om dette, kontakt Amcar.

"Just my two cents".


Ja, hvis man melder seg inn i NAF får man gratis hjelp, dog ikke ny bil da. Men sannsynligheten for at en slik bil går i stykker under en slik tur må jo være utrolig lav, men selvfølgelig tilstede! :P
Prisene er ikke helt utregnet enda, men jeg tipper det blir 50.000 med alle avgifter hos Alamo. Det virker som grensen, selv på Ford Mustang, er 21 år, men jeg må nok sende dem en mail før jeg bestiller for å være helt sikker. Må vel også spørre om de kan garantere en Ford Mustang også ettersom vi leier så lenge(og at det egentlig er helt vesentlig for oss!) :P

Men som sagt, hadde man kunne kjøpt bil tror jeg man kunne solgt den relativt mye billigere før man hadde tapt på prosjektet, men det er mine antakelser :)

robinlintho: Ja spennende blir det helt klart! Har forøvrig laget et førsteutkast til kjørerute hvis du er interessert :) (NY - Orlando skal tas med fly dog)

http://maps.google.no/maps/ms?vpsrc=1&ctz=-60&vps=3&ie=UTF8&hl=no&oe=UTF8&msa=0&msid=208835333954728258416.0004b2702c9ce18201c03


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 23:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
AMCAR har ikke lenger noen avtale om forsikring i USA, hvis de da ikke har ordna ny avtale det siste året. Rind Stølan for avklaring.
For å få forsikring i USA er du uansett avhengig av å ha en gyldig US adresse. Så en kompis, slektning el.lign der borte er greit å ha hvis du skal kjøpe bil. Du må og få utført en technical inspection på bilen før de vil forsikre.
Det er en del "styr" med å skaffe og ordne allt dette med bilkjøp, inspection, forsikring osv der borte. Avstandene er store og allt er lagt opp til at du må ha bil for å få ordna ting, komme seg til motell, bilforhandler, verksted osv. Det tar mer tid enn man tror å ordne allt, tid dere kunne brukt på veien. Og så er det masse styr når dere skal kvitte dere med bilen....
Dag etter dag med venting er en treig måte å tilbringe hardt tilkjempet fritid på....
Husk og: Dere handler med ukjente folk, og det er mange "smartinger" der borte som gjerne tar en spansk en for å lure a few extra bucks fra noen dumme, naive, spinnville nordmenn....

Så jeg ville satset på leiebil. Bestill over nett fra Norge sammen med flybillettene, så får du litt bedre pris. Bilen står klar på flyplassen når du lander, etter 20 min er dere på veien, med en problemfri bil, bare å kjøre..... Og så levere den på flyplassen når turen er over.

(Jeg har hatt 3 egne biler der borte, så har prøvd begge deler)

Må dere absolutt ha en leie-Mustang, som høres dyr ut? Det må da finnes rimeligere biler, feks gubbebiler, å leie? Vi betalte $51 pr dag med free mileage og allt inkludert for ford taurus i høst. Forrige gang betalte vi norske kr. 4400,- for 2 uker med Chevrolet Impala SS, som var en MYE bedre bil enn ford taurus.
Men turen kommer til å bli fet uansett hva slags bil dere kjører med :D !

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Sist endret av gMcnut den Tor 24. Nov 2011 23:42, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 23:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
gMcnut skrev:
AMCAR har ikke lenger noen avtale om forsikring i USA, hvis de da ikke har ordna ny avtale det siste året. Rind Stølan for avklaring.
For å få forsikring i USA er du uansett avhengig av å ha en gyldig US adresse. Så en kompis, slektning el.lign der borte er greit å ha hvis du skal kjøpe bil. Du må og få utført en technical inspection på bilen før de vil forsikre.
Det er en del "styr" med å skaffe og ordne allt dette med bilkjøp, inspection, forsikring osv der borte. Avstandene er store og allt er lagt opp til at du må ha bil for å få ordna ting, komme seg til motell, bilforhandler, verksted osv. Det tar mer tid enn man tror å ordne allt, tid dere kunne brukt på veien. Og så er det masse styr når dere skal kvitte dere med bilen....
Dag etter dag med venting er en treig måte å tilbringe hardt tilkjempet fritid på....

Så jeg ville satset på leiebil. Bestill over nett fra Norge sammen med flybillettene, så får du litt bedre pris. Bilen står klar på flyplassen når du lander, etter 20 min er dere på veien, med en problemfri bil, bare å kjøre..... Og så levere den på flyplassen når turen er over.

(Jeg har hatt 3 egne biler der borte, så har prøvd begge deler)

Må dere absolutt ha en leie-Mustang, som høres dyr ut? Det må da finnes rimeligere biler, feks gubbebiler, å leie? Vi betalte $51 pr dag med free mileage og allt inkludert for ford taurus i høst. Forrige gang betalte vi norske kr. 4400,- for 2 uker med Chevrolet Impala SS, som var en MYE bedre bil enn ford taurus.
Men turen kommer til å bli fet uansett hva slags bil dere kjører med :D !


Skjønner, nei da ser det ut til at det blir leiebil! Neida, vi MÅ ikke ha mustang, og jeg vet ikke om det lar seg praktisk gjennomføres iforhold til hele turen. Men drømmen har altid vært å krysse USA i en digg bil, som f.eks mustang, så vi er villige til å betale en del ekstra for den drømmen! :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Nov 2011 23:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Og hvorfor ikke starte turen i New York, og kjøre nedover til Florida? Kjempeflott i Apalacian Mountais, det er jo der hill-billyene er fra..... :D

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 00:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hei

Synes planen deres er kjempe bra.
Jeg har etterhvert fått ganske mange bekjente i USA, har ikke møtt noen av dem, men de har vært utrolig greie å hjelpsome. ser ut som det er vanlig i Amcar/veteran miljøet.

Planene deres er fult mulig å gjenomføre. å trekker vi litt i noen tråder, får dere nok hjelp til å kjøpe en mustang i florida og hjelp til å selge den i california.
en adresse i USA for å få bilen forsikret skal gå greit.

Vist dere mener dette seriøst, kan vi sjekke forsikring for dere.

Kan hende dere må betale dem noen Dollar, men ikke stort.

Det er 1 usikerhet. hva om bilen ryker, da kan turen bli spolert. dere får berging, men forsikringen dekker ikke rep av bilen.
Men behandler dere en 2005 mustang fint, så burde den vare :D

Hva med å ta turen motsatt vei. da får dere flott og rustfri bil og den blir nok lettere å selge og skulle dere ikke få den solgt i USA, er det 6000kr, så står den på kaia i Europa og da kan dere tjene noen ekstra kroner på bilen :wink:

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 00:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
grogei skrev:
Hei

Synes planen deres er kjempe bra.
Jeg har etterhvert fått ganske mange bekjente i USA, har ikke møtt noen av dem, men de har vært utrolig greie å hjelpsome. ser ut som det er vanlig i Amcar/veteran miljøet.

Planene deres er fult mulig å gjenomføre. å trekker vi litt i noen tråder, får dere nok hjelp til å kjøpe en mustang i florida og hjelp til å selge den i california.
en adresse i USA for å få bilen forsikret skal gå greit.

Vist dere mener dette seriøst, kan vi sjekke forsikring for dere.

Kan hende dere må betale dem noen Dollar, men ikke stort.

Det er 1 usikerhet. hva om bilen ryker, da kan turen bli spolert. dere får berging, men forsikringen dekker ikke rep av bilen.
Men behandler dere en 2005 mustang fint, så burde den vare :D


Altså hvis dette er mulig, er bare helt utrolig fint og hyggelig :) Vi er uten tvil seriøse ang. dette, nå er det jo selvfølgelig relevant hvor mye vi kan spare ved å gjøre det på den ordningen, og forsikringen er nok det som vil avgjøre det meste her. Hvis den er "billig"(altså løsningen vi ser på koster ganske mye, så det skal ikke mye til for at denne løsningen er billigere), dette ordner seg bra, så skal vi nok helt klart sørge for at jobben er verdt å gjøre for de som kan hjelpe oss :)

Ja, hadde ikke vært så dumt å ta bilen over dammen heller nei, nå har jeg helt ærlig lite kunnskaper om hvor mye slikt koster, er det virkelig bare 6000 kr? Isåfall var det jammen ikke dumt :)

gMcnut:
Det er av litt flere grunner, først og fremst etter hva jeg har fått av informasjon, er det slik at etter 1.6.2012 er minstealder på minst 28 år for leie av bil i NY-området. For det andre er strekningen ganske lang, og vi har ellers mye vi skal igjennom på 60 dager, så noe må man nok desverre ofre :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 01:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 04. Mai 2007 10:45
Innlegg: 103
Jeg vil gjerne komme med noen synspunkter jeg også selv om dere har fått mange gode og ikke minst fornuftige råd allerede. Jeg er en av dem som har en bil stående i USA som er registrert og forsikret på meg selv. Og det er nesten nærmest umulig å få til uten hjelp av "innfødte" En ting som ikke er nevnt er at dere ryker mest sannsynlig på sales tax når bilen skal registreres på en av dere. Er så klart forskjellig fra stat til stat, men dere kan risikere 10% på toppen av kjøpsummen som dere ikke får igjen når den selges. Og en ting vil dere oppdage med USA. Ting Tar Tid! Det er ikke mye som sklir greit når man skal i gang med å kjøpe og registrere bil som utlending. Så som nybegynnere på området bør dere gjøre det så enkelt som mulig for dere selv. Så vil dere sløse bort mange dager av ferien for å forsøke å få til dette?

Jeg har full respekt for at dere har en drøm om å gjøre dette, men som de fleste her med utstrakt erfaring med road-trips i USA her sier -ta turen med en leiebil. Med så ung alder vil dere nok slite med å få en spennende bil til en fornuftig pris, og uansett alder, det er ikke mange som leier ut med så lang enveisleie. Jeg har hatt enveisleie fra New York til Seattle, og da var det vel Enteprise som var den eneste som kom opp med en fornuftig pris. En fordel er om dere leier ut fra Orlando eller Miami på våren, for da er mange selskap gira på og flytte en del av flåten sin ut av Florida etter høysesongen på vinteren. Selv om dere drømmer om en Mustang så ville jeg ha valgt en Dodge Charger eller en mellomstor SUV. Om dere forsøker www.eleiebil.no så får dere en Charger til en veldig hyggelig pris. Som regel er det Dollar som leier ut de og da får dere en bil som ikke er heelt gubbebil, og med god plass og helt OK prestanda med 3,5l V6. Og siden dere skal ut på en litt avansert tur så kan man jo høre med litt forskjellige reisebyråer også for en pris på totalpakke. Det er netopp på slike turer at deres kunnskaper og erfaringer kommer godt med, og ikke minst får de fine priser som oss dødlige ikke finner på nett. Selv om jeg som regel bookker selv på nett så blir jeg stadig overrasket over fine priser fra agenten min. Jeg har veldig god erfaring med Tore Olavesen på Fredrikstad Reisebyrå, han er en hund på å jage gode flypriser og kan anbefales på det varmeste.

Og dere, ikke heng dere så mye opp i hva slags bil dere kjører. Det er til slutt innholdet av turen som er det viktigste, ikke hva som frakter dere rundt. Selv så har jeg en kjedelig Dodge Conversion van ganske så lik pontiacchief sin. Men det er en veldig praktisk turbil med masser av plass til folk, bagasje og deler. Den har gjort jobben sin nå i 8 år uten en eneste stopp langs veien, bare vært vedlikehold før og etter selve reisen.

_________________
2001,5 Dodge Ram 5.9 Cummins
1956 Chrysler 300B
1956 Chrysler New Yorker St.Regis 2dht
1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 02:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
RamDodge skrev:
Jeg vil gjerne komme med noen synspunkter jeg også selv om dere har fått mange gode og ikke minst fornuftige råd allerede. Jeg er en av dem som har en bil stående i USA som er registrert og forsikret på meg selv. Og det er nesten nærmest umulig å få til uten hjelp av "innfødte" En ting som ikke er nevnt er at dere ryker mest sannsynlig på sales tax når bilen skal registreres på en av dere. Er så klart forskjellig fra stat til stat, men dere kan risikere 10% på toppen av kjøpsummen som dere ikke får igjen når den selges. Og en ting vil dere oppdage med USA. Ting Tar Tid! Det er ikke mye som sklir greit når man skal i gang med å kjøpe og registrere bil som utlending. Så som nybegynnere på området bør dere gjøre det så enkelt som mulig for dere selv. Så vil dere sløse bort mange dager av ferien for å forsøke å få til dette?

Jeg har full respekt for at dere har en drøm om å gjøre dette, men som de fleste her med utstrakt erfaring med road-trips i USA her sier -ta turen med en leiebil. Med så ung alder vil dere nok slite med å få en spennende bil til en fornuftig pris, og uansett alder, det er ikke mange som leier ut med så lang enveisleie. Jeg har hatt enveisleie fra New York til Seattle, og da var det vel Enteprise som var den eneste som kom opp med en fornuftig pris. En fordel er om dere leier ut fra Orlando eller Miami på våren, for da er mange selskap gira på og flytte en del av flåten sin ut av Florida etter høysesongen på vinteren. Selv om dere drømmer om en Mustang så ville jeg ha valgt en Dodge Charger eller en mellomstor SUV. Om dere forsøker http://www.eleiebil.no så får dere en Charger til en veldig hyggelig pris. Som regel er det Dollar som leier ut de og da får dere en bil som ikke er heelt gubbebil, og med god plass og helt OK prestanda med 3,5l V6. Og siden dere skal ut på en litt avansert tur så kan man jo høre med litt forskjellige reisebyråer også for en pris på totalpakke. Det er netopp på slike turer at deres kunnskaper og erfaringer kommer godt med, og ikke minst får de fine priser som oss dødlige ikke finner på nett. Selv om jeg som regel bookker selv på nett så blir jeg stadig overrasket over fine priser fra agenten min. Jeg har veldig god erfaring med Tore Olavesen på Fredrikstad Reisebyrå, han er en hund på å jage gode flypriser og kan anbefales på det varmeste.

Og dere, ikke heng dere så mye opp i hva slags bil dere kjører. Det er til slutt innholdet av turen som er det viktigste, ikke hva som frakter dere rundt. Selv så har jeg en kjedelig Dodge Conversion van ganske så lik pontiacchief sin. Men det er en veldig praktisk turbil med masser av plass til folk, bagasje og deler. Den har gjort jobben sin nå i 8 år uten en eneste stopp langs veien, bare vært vedlikehold før og etter selve reisen.


Ja, som sagt, vi er stortsett villige til å gå ut med 30-50.000 kr til utgifter av bil på denne turen. Jeg har skjønt nå at vi trenger noen "innfødte" ja for å få til et kjøp, som sagt jeg er åpen for alt, men er villig til å "jobbe" litt ekstra for at Mustang skal være bilen vi tilbringer turen i.

Hvis det er på noen måte vi kan ordne kjøp av en Mustang på en ordentlig måte, gjennom god planlegging og "innfødte" kan vi kanskje slippe mange av disse problemene forhåpentligvis. Viser det seg at dette blir vanskelig, umulig eller dumt, tar vi selvfølgelig den beste leiebilen vi kan få. Akkurat nå er jeg bare ute å lukter på de beste mulighetene :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 10:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 15. Jan 2007 20:43
Innlegg: 74
Bosted: Sarpsborg
gMcnut skrev:
AMCAR har ikke lenger noen avtale om forsikring i USA, hvis de da ikke har ordna ny avtale det siste året. Rind Stølan for avklaring.
For å få forsikring i USA er du uansett avhengig av å ha en gyldig US adresse. Så en kompis, slektning el.lign der borte er greit å ha hvis du skal kjøpe bil. Du må og få utført en technical inspection på bilen før de vil forsikre.
Det er en del "styr" med å skaffe og ordne allt dette med bilkjøp, inspection, forsikring osv der borte. Avstandene er store og allt er lagt opp til at du må ha bil for å få ordna ting, komme seg til motell, bilforhandler, verksted osv. Det tar mer tid enn man tror å ordne allt, tid dere kunne brukt på veien. Og så er det masse styr når dere skal kvitte dere med bilen....
Dag etter dag med venting er en treig måte å tilbringe hardt tilkjempet fritid på....
Husk og: Dere handler med ukjente folk, og det er mange "smartinger" der borte som gjerne tar en spansk en for å lure a few extra bucks fra noen dumme, naive, spinnville nordmenn....

Så jeg ville satset på leiebil. Bestill over nett fra Norge sammen med flybillettene, så får du litt bedre pris. Bilen står klar på flyplassen når du lander, etter 20 min er dere på veien, med en problemfri bil, bare å kjøre..... Og så levere den på flyplassen når turen er over.

(Jeg har hatt 3 egne biler der borte, så har prøvd begge deler)

Må dere absolutt ha en leie-Mustang, som høres dyr ut? Det må da finnes rimeligere biler, feks gubbebiler, å leie? Vi betalte $51 pr dag med free mileage og allt inkludert for ford taurus i høst. Forrige gang betalte vi norske kr. 4400,- for 2 uker med Chevrolet Impala SS, som var en MYE bedre bil enn ford taurus.
Men turen kommer til å bli fet uansett hva slags bil dere kjører med :D !


Jeg var i USA i oktober, og da fikk jeg epost fra Frank at de kunne ordne det, men med de "begrensningene" som nevnt tidligere. I mitt tilfelle ble det min gode venn Andy som offisielt ble ny eier av bilen ettersom de "innfødte" som regel har inn til 1 måned (avhengig av stat) på å ordne forsikring etc. Dette pga at som nevnt av andre så tar ting tid i USA..... Se også viewtopic.php?f=22&t=17012


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 10:44 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 27. Sep 2009 15:15
Innlegg: 8
En slik tur vil utvilsomt aldri bli glemt. Ang. valg av bil vil jeg ut fra erfaringer anbefale at dere velger en medium SUV, eks. Ford Escape gjennom Alamo, evnt større bil. Tre personer i en "liten" Mustang går greit, men dere skal ha med mye bagasje som også trenger plass. Det får dere ikke i en Mustang, men i en eks. Ford Escape. Velg romslig og trygt er min anbefaling. Å kjøpe bil kan man gjøre, men som det blir sagt lenger opp her, ikke bruk tid på dette og kast bort reisetid og opplevelser på den bekostningen. Velg Alamo bil fra flyplassen og velg roadside assistanse ved trøbbel og uhell. Det funker glimrende og koster ikke all verden. Free milage må dere ha. God tur og sving vekk fra Interstaten også....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 10:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Jeg ville ikke sittet i baksetet på en Mustang på kryss og tvers av USA , men det kommer jo litt an på hvor stor man er selvsagt.
For nordmenn er en ny Mustang kult, men ingen amerikanere som hever et øyebryn lengre over dem . Jeg ville valgt en større bil, men smak og behag...

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 12:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Nov 2011 19:30
Innlegg: 10
Altså en SUV ville nok være mest praktisk. Jeg ser ikke for meg at vi kommer til å ta med oss så mye, men det kommer sikkert å fylle seg opp etterhvert. Baksetene vil være litt trange på Mustangen, nå er ikke vi så veldig svære, og det er snakk om en convertible så den blir mer luftig, men hvis vi bytter på litt tror jeg det går greit :)

Ser bare så digg ut å krysse landet i en Mustang convertible :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 31 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support