AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 19:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3337 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 223  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Jun 2008 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) hei Per Arne , der er du i farta ja , bil`n e snart klar også , er resten av familen kommet over også :?: :?: du får ha en fin tur og kos dere , knips mye bilda , du får over ta etter`n Erik Disen å lage reisebrev :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 05. Jun 2008 10:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Sitat "pontchief":
"Jeg skal lakkere opp panseret og dekselet under vindusviskerene, da lakken er flasset av.


Skal faa montert nye stotdempere og justert snekka paa tirsdag, ogsaa skifte alle oljer paa bilen.

skal montere cb radio og stereo i dag."


Vi er jammen noen snodige skapninger, vi skrur gammal bil hele året. Og når vi har skrapt sammen penger til en lenge etterlengtet ferie i USA, så skrur og fikser vi på gamle biler i ferien og !! :D

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Jun 2008 13:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei gutter :D
Er naa oppe hos #67satisfaction# i Albany NY, var paa Moparts new England cruise i hele gaar , ikke saa mange biler, men mange flotte og spessielle, skal legge ut bilder, naar jeg faar min laptop paa nett.

Var mye flott natur aa se pa turen og mange fantastisk trivelige folk, turen endte opp med barbeque party til en av deltagerene.

Var paa fredag paa en gammel skrot og kikka rundt, har tatt masse bilder, det var bla 3 gamle stock cars fra 30 tallet paa skroten, med velteboyle og det hele.

Var innom Orange county choppers paa fredag, tok en masse bilder der ogsaa, de eneste #kjente# :? jeg saa, var Mickey og Rick.

Kjorer ned til New Jersey igjen i dag.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Jun 2008 16:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
:D

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition


Sist endret av KejCars den Lør 21. Jun 2008 22:27, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Jun 2008 17:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
Det er jo så mye å se på den turen der, som nevnt her Carlise i PA.
Selv ville jeg kjørt litt ned langs østkysten før jeg legger kursen vestover mot Texas. Kanskje over Smoky Mountains for å se litt natur
Det er et sted utenfor Chatanooga, Rock Mountian..Der kan man se 5 stater på et utkiktspunkt...også noe å ta med seg på veien kanskje. Eller er det fint nord i Alabama,syntes jeg da..
Så du tenker på å finne deg et sted der borte, hvor blir evnt det da?
Grunnen til spørsmålet er at vi, kona og jeg er i Georgia 6 mnd i året.
Hadde hvert trivlig å treffe en landsman der borte

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Jun 2008 14:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
KejCars skrev:
Det er jo så mye å se på den turen der, som nevnt her Carlise i PA.
Selv ville jeg kjørt litt ned langs østkysten før jeg legger kursen vestover mot Texas. Kanskje over Smoky Mountains for å se litt natur
Det er et sted utenfor Chatanooga, Rock Mountian..Der kan man se 5 stater på et utkiktspunkt...også noe å ta med seg på veien kanskje. Eller er det fint nord i Alabama,syntes jeg da..
Så du tenker på å finne deg et sted der borte, hvor blir evnt det da?
Grunnen til spørsmålet er at vi, kona og jeg er i Georgia 6 mnd i året.
Hadde hvert trivlig å treffe en landsman der borte


Hei
Er nå kommet til Clifton i TX, skal kjøre opp til Austin i dag og så videre til San Antonio for å besøke søskenbarnet til kjærringa.

Vi var noen dager på Norway Ranch tidligere og resten av familien forelsket seg i plassen, jeg synes kansje at det blir litt utenfor allfarvei og for kaldt om vinteren.

De synes det blir for varmt her nede i tx.

For min egen del er det ikke noe problem, jeg tåler mye varme :D
Og helsa er mye bedre i varmere strøk.

Hvordan er temperaturen i Georgia i f eks Jan og Februar?

:D

Her er noen bilder i fra turen.

Noen fra en skrot i Albany, da jeg var å besøkte 67satisfaction i Albany NY, hadde en fantastisk helg i lag med han og familien, var blant annet på New England Mopartscruise.

Var også innom hovedkvarteret til Hemmings i Bennington i Vermont.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Jun 2008 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:D Fine bilder Per Arne ,likte godt den blå pick upen e da 8) , du får fortsat ha god ferie :)
skråtten min treng varme dem å :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 28. Jun 2008 22:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
Hei,
Nå får jeg USA lengsel når jeg ser bildene du har tatt, skjønner ikke helt hvorfor jeg er her. Flotte bilder, det lyser opp hverdag for oss her hjemme.
Vi var i Valdosta GA i vinter. Dvs, vi startet i NY, kjørte til Springfield MO.Og satte så kursen rett opp til Alaska. Forbaska langt å kjøre. Men det var fint når vi kom frem. Etter none dager der hos foreldrene til kona. Huka vi på en campingvogn bak Ford Expedition. Brukete i snitt 2.5 pr mil (norsk). Så måtte fylle hele tiden gjennom Canada, mye ødemark der. stoppet i MN noen uker, i Indiana noen uker. Så gikk turen ned til Valdosta GA. Valdosta er bare 15 min kjøring fra FL, så det er bra temp der på vinteren. Shortsvær hele tiden, godt og varmt..opp mot 30 grader. Men hadde et par netter med frost. Vi fløy hjem fra NJ, så dro med oss vogna et par timer nordover til Perry GA. Der skal vi være neste gang vi kommer over. Planene er å dra over til høsten, men det er mulig det blir etter Jul. Det er fint varmt vær hele vinteren, også i Atlanta. Det som ikke er så bra er tornadoen som kommer på vårparten, men det er jo bare å holde seg unna de :D

Noen bilder fra Alaska, og Georgia her...


Vedlegg:
ak20071.JPG
ak20071.JPG [ 54.37 KiB | Vist 12386 ganger ]
ak20072.JPG
ak20072.JPG [ 45.21 KiB | Vist 12387 ganger ]
ak20074.JPG
ak20074.JPG [ 50.68 KiB | Vist 12387 ganger ]
ak20075.JPG
ak20075.JPG [ 37.1 KiB | Vist 12386 ganger ]
valga2007.JPG
valga2007.JPG [ 62.37 KiB | Vist 12386 ganger ]

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 30. Jun 2008 14:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei
Hvis jeg kjøper meg en tomt til neste år, så er det ikke umulig at jeg kjøper en sånn vogn som du har, i første omgang.

Var i Austin og San Antonio i helgen og det var fine byer begge to, men Austin er jo helt spesielt, så for tiden heller det vel i mot at vi prøver å finne en tomt i nærheten der.


I dag skal jeg bare farte rundt her i Bosque county i de små gamle byene her og ta litt bilder, er bedt hjem til et par i ettermiddag på Norsk lunsj, de skulle be inn en del andre med Norske røtter også, så det skal bli artig.
De har en ranch på 1600 mål, veldig trivelige folk, ble kjent med henne over nettet før jeg dro hjemmenfra.

Her er noen bilder fra Orange county choppers i NY.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 30. Jun 2008 17:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
Hei :D
Hva må du gi for en tomt i TX da?
Vi er ikke bundet til GA, har faktisk tenkt på å dra vestover neste gang vi skal over. Hadde tenkt litt på AZ, var der et år hos svigers, fint der også. Men TX for al del det er helt topp. Har du sett de lagerbyggningene som selges på Home Depot..Er veldig billig, lurer på om det er mulig å gjøre de om til bolig?

Høres trivelig ut med Norsk lunch, og folk fra hjemlandet.

USA er helt top for meg, det eneste som plager meg litt er brødet der borte. Etter 6 mnd blir jeg litt lei. Men det er jo så mye annet som er bra, så det blir ikke noe problem :D

Var en tur innom Orange County på veien hjem i våres vi også. Men da var ikke nybygget ferdig enda. Vi parkere bilen i en liten by som heter Peeskill i NY..en snau time fra Montgomery.

La inn noen bilder her, men ble veldig små. Fikk ikke til store bilder. Hva er trikset?

Ha en fortsatt fin tur i USA, vi lengter over :D

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 01. Jul 2008 06:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Joda, vi har det fint her, har hatt en kjempetrivelig ettermidag i lag med Norsk amerikanere, veldig trivelige og hjelpsomme folk, ble invitert hjem til de fleste av de, men det får bli til neste år, starter i retning av New Orleans i morgen, skal være er i fra den 3-5 Juli.

Får lagret vanen hos det paret vi var hos i ettermiddag, så vi flyr i fra Dallas og opp til newyork og blir er en 3-4 dager før vi reiser hjem den 16.Har bestilt leiebil i New York, så vi kommer oss litt rundt på diverse severdigheter.

Var på en gammel nedlagt bilskrot i dag og tok en masse biler.

Var også innom en som drev å renoverte 2 jaguar e typer, en Packard som var med i filmen bonni og clyde,en 54 corvette og en ca 57 Thunderbird cab.

Han hadde kjøpt et gammelt Ford dealership i fra 40 tallet som han hadde renovert som privat mekke lokale og gutterom osv.

Har tatt en masse bilder.

Jeg bruker photobucket og linker bildene derifra.

Du kan vist kjøpe en fixerupper/oppussingsobjekt for 25-30 000$.

Men hun ene som var på sammenkomsten i ettermidag, sa hun kunne hjelpe meg med hus, er ikke helt sikker på hva hun mente, mulig hun har flere hus og skal selge et eller leie det ut, men jeg har email adressen og tlf nr hennes , så jeg skal ta kontakt med henne etterhvert, Kong Olav bodde hos henne og gubben når han var over her 1982.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 02. Jul 2008 14:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
Folk i USA er jo helt anneledes en folk her hjemme. Mye kjekke folk her.
Men etter 6 mnd i USA, er det nesten som et sjokk å komme hjem. Det finnes ikke høflighet, og fok er stort sett sure...finnes untak så klart :D
New Orleans er fint, mye å se på der..

Får vi se noen bilder fra bilskrotenm.m snart da kanskje :D

Det var det kona sa at jeg måtte linke det fra en web site..prøve på det da.

Finnes nok en del fixerupper for rundt $ 25.000 til 30.000 ja.
Vi så på en fin tomt i GA, den kostet $ 10.000. Det var ved en insjø, båtslipp.m.m.

Ha en fin tur videre... :D

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 03. Jul 2008 15:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei igjen
Jeg skal legge ut mere bilder når jeg får annledning, jeg er nesten ikke på nett, jentene mine tar beslag på pc mesteparten av tiden. :lol:

Var på verksted i går og fikk etterfylt ac'en med det gamle stoffet R12?

Var også på Walmart og fikk montert 2 nye dekk bak, de som stod der var ikke beregnet for van, men personbil, så den ble mye bedre å kjøre.

Billig er det også, betalte 1150kr for 2 nye dekk, oljeskift med filter og 5 liter syntetisk Mobil 1, smurte opp forstillingen,støvsuga bilen inni,fylte opp vindusspyler væske, sjekket oljenivået på alt osv.

Skal kjøre langs kysten av Louisiana på tur til New Orleans i dag, er spent på hvordan det ser ut, "Katarina" raserte det meste der.

Noen flere skrotbilder

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 04. Jul 2008 23:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 21. Jun 2008 14:46
Innlegg: 49
Bosted: Ellijay GA
Hei :D
Det er jo mye annet å finne på i USA en å være på net..

Walmart er stedet å kjøpe dekk skifte olje m.m.
Førtse gangen jeg tok ojeskift på Wal Mart, ble jeg overasket av den gode servicen. Rusla litt rundt og handla bla spylerveske for den var tom. Den var allerede fylt opp, det ingikk i oljeskiftet...san skal det være :D

Katarina har nok tatt godt for seg langsmed kysten av Louisiana ja. Flott langsmed kysten der, men har ikke kjørt er på mange år nå..

Lengter tilbake til USA igjen, men bilder derfra hjelper.
Ha det fint i det store landet i vest...Amerika :D

_________________
KEJCars
http://www.shotgun.no

06 Ford Mustang GT
03 Ford Expedition


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 08. Jul 2008 15:41 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Hei
Er nå kommet til Galveston island etter å ha hatt noen fine dager i New Orleans, å bo på sjømannskirka kan absolutt annbefales.
Billig og trivelig plass å bo med nystekte vafler hver dag. :D

Vi kuttet ut Florida og kjørte rett hit til Galveston Island, tok ferje over hit isteden for å kjøre rundt Houston og den var faktisk gratis. :shock:

Ungene er lei bilkjøring.


Så nå blir det bading noen dager.

Reiser opp til Clifton på Torsdag, så vi får et par dager til å besøke noen Norskamerikanere der før vi drar.

Har også bestilt en skikkelig bil presening for å berge vanen for den sterke solen under lagringen her borte.

Bilde



Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3337 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 223  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support