AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 20. Apr 2024 01:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2022 02:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Mar 2022 01:33
Innlegg: 1
Hei folkens.

Er ute etter en sommerbil, har hatt øye på jaguar f-type en stund nå. har spart for bilen i over 2 år nå men markedet har absolut ekspoldert i det siste, siden ingen får nye biler så vil ikke folk selge sin eldre f-type her i norge, før så dukket det ofte v6S biler på markedet i 600-700k prisklassen, akkurat nå på finn så er det kun en v6S bil og den koster 1.1 mil, ja den er nyere og har lav km men 1.1 mil er utenfor mitt budsjett. så jeg tenkte at det beste vil være å importere en bil fra utlandet.

etter litt søk så har jeg funnet drømme bilen i drømme specen i ungarn fra alle steder. bilen ble kjøpt i canada av en eldre mann som var på ferie der, han trodde at han fikk et godt kjøp siden bilen var billigere enn lignende biler hjemme, så han eksporterte bilen til ungarn, det han ikke var klar over var at bilen måtte bli modifisert til euro-spec dersom den skulle bli lovlig registrert her i europa, og jaguar ville ha nesten 19k euro for jobben. han ville ikke betale den summen så han kjørte bilen på "røde skilter" de få dagene det var mulig da det var lite å gjøre med bilen mtp covid situasjonen.

så han vil nå selge bilen slik den står, bilen står hos en bilbutikk som selger den for kommisjon i ungarn. bilen ble registert for første gang i januar 2018 i canada, så ble den eksportert mars 2021 til ungarn.

så bilen har vært regisrert i over 6mnd i canada, men de siste 6 månedene så har den ikke vært registrert. Om jeg skulle kjøpe bilen, vil jeg få trøbbel med registreringen mtp at bilen dro først til ungarn og var der veldig lenge eller blir blir den sett på som en vanlig canda-bil?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mar 2022 20:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Jeg tenker at en telefon til Amcar vil gi deg langt klarere svar, enn vi kan her inne.

Et annet tips, er at ta en snakk med Svein-Erik collin
Han driver med import, så det er ikke umulig at han kan hjelpe deg.

https://www.facebook.com/sveinerik.collin

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support